خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه خود مدعی شده است کره جنوبی در ماه جولای برای نخستین بار در شش سال گذشته به علت فشارهای آمریکا، هیچ نفت خام و میعانات گازی از ایران وارد نخواهد کرد. این خبر به سرعت به تیتر یک همه رسانه‌های جهان تبدیل شد[...]
کد خبر: ۹۰۳۳۴۰۶
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه خود مدعی شده است کره جنوبی در ماه جولای برای نخستین بار در شش سال گذشته به علت فشارهای آمریکا، هیچ نفت خام و میعانات گازی از ایران وارد نخواهد کرد. این خبر به سرعت به تیتر یک همه رسانه‌های جهان تبدیل شد و با گذشت ساعت‌ها از انتشار این خبر دولت کره جنوبی تا کنون هیچ تکذیبیه‌ای در این زمینه صادر نکرده است.

درهمين رابطه اما بسیاری از کارشناسان حوزه انرژی از این اتفاق ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند ادامه این روند می‌تواند بازار نفت را با چالش‌های فراوانی روبه‌رو کند. اما فارغ از اینکه پیامدهای این اتفاق برای بازار جهانی نفت چه خواهد بود، نکته مهم و قابل توجهی در این میان وجود دارد و آن عبارت است از آنکه چطور ممکن است کره جنوبی به این سرعت با سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا همراه شده باشد.

نويسنده در ادامه با اشاره به بازار پر سود ايران براي كره جنوبي افزود:  بازار ایران به منزله یکی از بزرگ‌ترین بازارهای هدف کالاهای کره‌ای، سودهای سرسام‌آوری را برای شرکت‌های این کشور به همراه داشته باشد! نگاهی به بازارهای لوازم خانگی، بازار لوازم الکترونیک، بازار خودرو و... نشان می‌دهد، کالاهای کره‌ای بازار ایران را به تسخیر خود در آورده‌اند، برندهایی چون ال‌جی، سامسونگ، کیا موتورز و... در سراسر ایران و در شهرهای گوناگون کشور نمایندگی‌های رسمی دارند، در جاده‌ها و اتوبان‌ها تابلوهای تبلیغاتی را از آن خود کرده‌اند و در صداوسیما نیز بخش قابل توجهی از آگهی‌ها مربوط به آنهاست.

و در پايان بايد گفت راه مقابله با اين حركت كره جنوبي يك اقدام مقابله به مثل در اين اقدام آنها باشيم و به نظر می‌رسد اکنون وقت آن رسیده است که با پیش‌قدم شدن کره جنوبی در اجرای تحریم‌های نفتی اعمالی از سوی آمریکا علیه ایران، ما نیز در دو سطح مردمی و دولتی در تحریم و اخراج شرکت‌های کره‌ای پیش‌قدم شویم، به این معنا که هم مردم از خرید کالاهای کره‌ای موجود در بازار خودداری کنند و هم دولت اجازه فعالیت برندهای کره‌ای در کشور را گرفته یا تعرفه‌های سنگین و چندین برابری برای این کالاها به منظور ورود به ایران وضع کند تا هم کره جنوبی درباره اقدام خود توجیه شود و هم کشورهای دیگر متوجه پیامدهای احتمالی همراهی‌شان با بازی آمریکا شوند.

منبع : بصيرت

ارسال نظرات