رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ساماندهي ۲۱۰هزار هکتار زمين کشاورزي در ۱۴۷ پارچه آبادي سيستان در دستور کار وزارت جهاد کشاورزي قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۳۳۴۲۴
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، جلسه‌ "بررسی راهکار‌های مقابله با خشکسالی، برنامه‌های توسعه،  مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان زابل" باحضور دکتر کیخا نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور، سعید زرندی معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مهندس امیر حیدری معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور، مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان زابل در محل جهاد کشاورزی شهرستان برگزارشد.

مهندس پیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: به منظور مشخص نمودن نتیجه باقیمانده عرصه‌های مشمول قوانین و مقررات اصلاحات اراضی، ساماندهی ۱۴۷ پارچه آبادی باقیمانده دشت سیستان که بدلیل خشکسالی تکلیفشان مشخص نبود در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرارگرفت.

وی افزود: برای آغاز کار ابتدا نقشه برداری هوایی ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی انجام و متعاقب آن نقشه‌های کاداستر نیز در سطح ۲۱۰ هزار هکتار آغاز و در سال ۱۳۹۶ به اتمام رسید.

پیری همچنین بیان کرد: اطلاعات لازم در اختیار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شهرستان قرار گرفت تا ساماندهی مالکیت اراضی برای ۵۰ هزار بهره برداران منطقه سیستان محقق گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه تاکنون ۲۰۰۰ پرونده تکمیل و جهت انجام تشریفات ثبتی به اداره ثبت محل معرفی شده‌اند، خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر به منظور تسهیل در ثبت و همچنین تامین تجهیزات و امکانات لازم در تسریع روند کار ساماندهی اراضی شد.

دکتر کیخا نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی شدید در منطقه خواستار توجه ویژه به رفع مشکلات عدیده مردم بخصوص کشاورزان و دامداران و تامین آب و علوفه برای دامداران به عنوان ضروری‌ترین نیاز منطقه شد.

وی افزود: به منظور سازماندهی اراضی کشاورزی سیستان یک گزارش کارشناسی از محدودیت‌ها و موانع توسط مسئولان امر تهیه و ما با کمک مجلس شورای اسلامی در چارچوب قانون و مقررات نسبت به حل و فصل مشکلات اقدام خواهیم کرد.

اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به طرح بزرگ انتقال آب با لوله به اراضی سیستان و نقشه کاداستر انجام شده گفت: بررسی مسائل مربوط به اراضی کشاورزی منطقه و تسریع در ساماندهی آن در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان اسناد و املاک کشور قراردارد؛ و بزودی با هماهنگی‌های انجام شده این طرح عملی خواهد.

وی افزود: مقرر شد برای تسهیل در ساماندهی اراضی باتوجه به نقشه کاداستر انجام شده در سیستان، اراضی روستا به روستا و تحت یک پلاک اصلی به نام دولت ثبت و سپس به بهره برداران به صورت مجزا براساس صورت مجلس سند واگذار می‌شود.

اورنگی تصریح کرد: بهره بردارانی که در محدوده طرح انتقال آب بالوله به ۴۶ هزارهکتار از اراضی دشت سیستان قرار دارند در اولویت طرح سند دار کردن اراضی قرار دارند.

رئیس سازمان اراضی کشور ضمن اظهار امیدواری گفت: تا پایان نیمه اول سال آینده سند اراضی آنان صادر خواهد شد.
ارسال نظرات