وی با برشمردن دخالت های چند سال اخیر دشمنان علی الخصوص آمریکا در کشورهای منطقه از جمله ایران اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه دشمن به خاطر هزینه بالا به دنبال جنگ گرم نیست و تمام تلاش خود را جهت جنگ سرد و نفوذ در همه حوزه ها به کار گرفته است.

در ادامه سید حبیب الله شیدایی بخشدار مرکزی بستک به اهمیت و نقش ائمه جمعه در فرهنگ سازی، حل مشکلات و زمینه سازی اقدامات توسعه ای اشاره کرد و اظهار داشت: ائمه جمعه بیش از هر کسی با مشکلات و دغدغه های مردم آشنایی دارند و انتظار می رود نقش دو سویه ای در رساندن مشکلات مردم به گوش مسئولان و همچنین انعکاس خدمات دولت به مردم ایفا کنند.

بخشدار مرکزی بستک با مهم دانستن نقش تریبون نماز جمعه و توصیه های ائمه جمعه در توسعه جامعه افزود: ائمه جمعه باید در زمینه های مختلف از جمله کاهش معضلات اجتماعی، مدیریت فضای مجازی، توسعه فیزیکی و کالبدی روستا، جذب سرمایه گذار و خیرین ایفای نقش داشته باشند.

در ادامه این جلسه مقرر شد که جهت افزایش نقش ائمه جمعه در انتظام بخشی به امور جامعه، طرح مسائل روز کشور و منطقه از تریبون نماز جمعه مورد توجه جدی تری قرار بگیرد.همچنین درخصوص ترویج فرهنگ صرفه جویی در منابع آب و برق و استفاده از کالای ایرانی در تریبون نماز جمعه اهتمام لازم معمول گردد.

در پایان ائمه جمعه روستاها به بیان مسائل، مشکلات و نکته نظرات خود در زمینه های مختلف پرداختند و به لزوم برگزاری چنین جلساتی و استمرار آن تاکید کردند.

قابل ذکر است که اولین گردهمایی ائمه جمعه روستاهای بخش مرکزی با حضور امام جمعه، بخشدار مرکزی، رییس شورای اسلامی بخش و ائمه جمعه روستاهای بخش مرکزی به ریاست بخشدار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.