استاد حوزه و دانشگاه:

دنیاگرایی بزرگ ترین بلا برای مدیران کشور است

حجت الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری، گفت: حرص، استکبار و حسد، بنیان و ریشه های کفر محسوب می شوند.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۰۵
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با تسلیت شهادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام صادق علیه السلام در 25شوال، گفت: این امام هُمام سه صفت اخلاقی را بعنوان بنیان و ریشه های کفر بیان فرموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری افزود: از نظر امام صادق علیه السلام، حرص و زیاده خواهی و حریص بودن، استکبار و کبر ورزیدن و حسد به آنچه دیگران دارند و فرد ندارد، از بنیان ها و ریشه های کفر به شمار می روند.

وی ادامه داد: کفر از درون جامعه و سبک زندگی و نحوه سلوک ما سرچشمه می گیرد. حریص بودن انسان زنگ هشدار است. حرص باعث می شود انسان پای خود را از خطوط قرمز فراتر بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تصریح کرد: استکبار یعنی کبر ورزیدن و طلب بزرگی کردن. استکبار نیز می تواند منشأ کفر شود و ایمان را زایل کند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حسود کسی است که نمی تواند آنچه دیگران دارند را ببیند. حسد یعنی آرزو کنی آنچه دیگران دارند نداشته باشند.

وی، با اشاره به همزمان تولد امام صادق علیه السلام با دوران عبدالمک مروان یکی از حکام باهوش و زمان شهادتش با دوران منصور عباسی که از سفاک ترین و تیزهوش ترین حکام بود، افزود: در سخت ترین شرایط، امام صادق علیه السلام بهترین بهره برداری از زمان را داشتند و با تربیت بیش از چهارهزار شاگرد، حوزه علمیه را شکل دادند و بنیان های فکری و اصول اعتقادی و فقه پویای شیعه مرهون تبیین امام صادق علیه السلام است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی با مقایسه زمان امام صادق علیه السلام و عصر معاصر، خاطرنشان کرد: امام صادق علیه السلام با جریانات فکری زندیق ها و ماتریالیست ها مبارزه می کرد و امروز نیز دشمنان اسلام با ابزارتکنولوژی بدیهیات اصول اعتقادی جوانان ما را به سخره گرفته و مورد هجمه قرار داده اند.

وی، تأکید کرد: دشمنان به جنگ با اصول اعتقادی ما آمده اند و  تلاش می کنند تا عقاید ما را تخریب نمایند و همزمان از نظر اقتصادی نیز مورد تحریم قرار داده و فشار وارد می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به  ضرورت تقویت حوزه های علمیه و دانشگاه ها، تربیت مدیران جامعه با بنیه اعتقادی قوی را لازمه مدیریت کشور دانست و افزود: با مدیریت صحیح می توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تصریح کرد: دنیاگرایی بزرگ ترین بلای مدیریت در کشور است. کسانی که خود را نخبه می دانند و در شرایط سخت به نایب امام زمان (عج) نامه تسلیم شدن برابر دشمن می نویسند، از نظر اعتقادی ضعیف هستند .

وی در ادامه ذکر توسل به ساحت مقدس امام جعفر صادق علیه السلام و گریزی به مصیبت های اهلبیت اباعبدالله الحسین علیه السلام در واقعه کربلا زد.

ارسال نظرات