خبرهای داغ:
کتاب «گفتارهای سینمایی فخرالدین انوار» اثر محمدعلی حیدری توسط نشر دیبایه منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۲۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  کتاب «گفتارهای سینمایی فخرالدین انوار» اثر محمدعلی حیدری به تازگی توسط نشر دیبایه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

گفتارهای سینمایی فخرالدین انوار

این کتاب چهار گفتار از  سخنرانی‌های فخرالدین انوار از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۲ راشامل می‌شود که در قالب چهار فصل تقسیم‌بندی شده‌اند. گفتار نخست شامل سخنرانی هایی است که طی هفت سال در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر ایراد شده است. گفتار دوم شامل سخنرانی در جمع اهالی سینماست که از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۲ همه‌ساله در اسفندماه صورت می‌گرفت.

گفتار سوم گزارشی از نشست انوار و محمدمهدی حیدریان با کارگردانان است که در تاریخ  ۳۰/۰۲/۱۳۷۱ و ۰۶/۰۳/۱۳۷۱ انجام شده‌اند و گفتار چهارم هم به گفتگوی جمعی فخرالدین انوار و سیدمحمد بهشتی با نویسندگان مربوط می‌شود.

محمدعلی حیدری پیش از این کتاب، آثاری چون «گفتگوهای سینمایی سیدمحمد بهشتی (دهه شصت- جلد ۱)»، «سینمای دهه شصت؛ از نگاه مدیران سینمایی»، «سرگذشت لابراتوارها در سینمای ایران»، «سینمای دهه شصت از نگاه منتقدان»، «از نگاه سینماگران؛ دهه ۱۳۶۰» و «گفتگوهای سینمایی سیدمحمد بهشتی (دهه شصت- جلد ۲)» را در کارنامه ثبت کرده و همچنین مجری طرح کتاب «زیر پوست قصه‌ها؛ سینمای رخشان بنی‌اعتماد» و «رازهای جدایی؛ سینمای اصغر فرهادی» بوده است.

نقش نهادهای قانون‌گذار و قضایی در تصمیم گیری‌ها، وجود تشکیلات موازی، برگزاری جشنواره فیلم فجر، نحوه سیاستگزاری‌ها، ارتباط با سینماگران و... از جمله موضوعاتی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

این کتاب با ۳۸۶ صفحه و قیمت ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها