حجت الاسلام رئیسی گفت: امام صادق (علیه السلام) با تربیت شاگردانی از مذاهب مختلف اسلامی، تمام تلاش خود را برای ایجاد وحدت بین مسلمانان به کار گرفتند.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۷۷
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ مراسم سوگواری شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان برگزار شد.

کارشناس امور مذهبی و دینی،  با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق علیه السلام گفت: امام صادق (علیه السلام )زمینه ساز تمدن و مدنیت اسلامی در دروران خود بودند و با وجودی که در زمان ایشان انحرافات فکری و خرافات و توحید ستیزی از طرف خلفای زمانه در اوج قرار داشت؛ ولی این امام همام با هوشمندی، پایه و اساس تمدن و مدنیت اسلامی را بنیان گذاشت و فراهم کرد.

حجت الاسلام رئیس افزود: فلسفه نامگذاری مذهب شیعه به نام مذهب جعفری  به این خاطر است که اساس اصلی مذهب شیعه در زمان امام صادق علیه  السلام بنا نهاده شد و شیعه به شکل یک نظام سیاسی و اقتصادی و مدیریتی و ...، ظهور و بروز پیدا کرد .

وی خاطر نشان کرد: هرچند سایر ائمه اطهار علیهم السلام فعالیت های گسترده ای برای ترویج ارزش های دینی و شیعی داشتند؛ ولی زمینه تمدن سازی اسلامی در دوران امام صادق (علیه السلام )بیشتر نمود پیدا کرد .

رئیسی با بیان اینکه ولایت فقیه محصول فلسفه سیاسی این امام همام  است، گفت: در زمینه حکومت اسلامی،حضرت امام صادق علیه السلام یک پایه و اساس بسیار محکم و جامع و کاملی را به شیعیان عرضه نمودند که مظهر وحدت امت اسلامی و ایجاد وحدت بین مسلمانان است .

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی تصریح کرد: مکتب شیعه جعفری در همه ابعاد اخلاقی  و فلسفی و اجتماعی و ...، سر آمد همه مکاتب است.

وی افزود: امام صادق علیه السلام با فرصت شناسی تاریخی به احیا و بازسازی سبک و نظام زندگی توحیدی بر مبنای ایمان و اخلاق و فرهنگ آسمانی پرداختند .

ذکر مصیبت، نوحه خوانی و سینه زنی در سوگ شهادت ششمین اختر سپهر امامت و ولایت از دیگر برنامه های این مراسم معنوی در نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان بود.

ارسال نظرات