خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی منطقه و کشور باید خود را با کم آبی سازگار کنیم و در این راستا ضرورت اصلاح الگوی کشت و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته آبیاری برای نجات کشاورزی است.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۸۶
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، در جمع روستاییان چشمه غلامعلی واقع در بخش کوهین اظهار کرد: پائیز سال گذشته نگران وضعیت کشاورزی امسال بودیم و اگر کمبود بارندگی ها ادامه می یافت با مشکلات جدی تری نیز مواجه می شدیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه بارش های بهاری کمبود بارش پائیزی را جبران کرد و بخشی از نگرانی ها و دغدغه کشاورزان این استان را مرتفع ساخت و باز هم خوشبختانه میزان بارش های بهاری امسال، آسیب دیدگی های سال گذشته مزارع گندم را به حداقل رساند.
زاهدی به افتتاح طرح آبیاری نوین در باغ 40 هکتاری گردو در روستای حسام آباد اشاره کرد و گفت: اگرچه سرمای امسال کم سابقه بود و خسارت سنگینی را نیز به باغ های استان در عرصه های مختلف وارد ساخت اما امیدواریم با تغییر کشت بتوانیم میزان آسیب دیدگی ها را سال به سال کاهش دهیم.
وی گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی منطقه و کشور باید خود را با کم آبی سازگار کنیم و در این راستا کشت محصولات با نیاز آبی کم یکی از راهکارها برای مصرف بهینه آب و رونق کشاورزی می باشد.
استاندار با اشاره به کمبود منابع آبی در قزوین، افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی منطقه و کشور باید خود را با کم آبی سازگار کنیم و در این رابطه نیز کارگروه سازگاری با کم آبی در هیات دولت تشکیل شده است.
زاهدی تصریح کرد: چاه های غیرمجاز، برداشت های بی رویه و نوع کشت، کمبود منابع آبی موجود را تشدید بخشیده و از این رو باید با اصلاح شیوه های کشت و جلوگیری از برداشت های بی رویه، برای مقابله با بی آبی اقدام کنیم.
استاندار قزوین در پایان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: در طول 40 سال گذشته سرمایه گذاری های صورت گرفته در کشور طی 2 هزار و 500 سال گذشته بی سابقه بوده است.
1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها