عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از دو نرخی و چند نرخی بودن نرخ ارز انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۰۳۳۶۴۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید گرمابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عدم انتشار لیست مونتاژکاران ارزبگیر خودرو، گفت: اگر در واردات قطعات خودرو همانند واردات خودرو و موبایل شفافیت باشد، مشکل حل خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عده ای همیشه به دنبال سوءاستفاده از تفاوت بین نرخ ارز دولتی و آزاد هستند، افزود: همانند روشی که درباره موبایل و خودروهای وارداتی اعمال شد، باید لیست ارزبگیران دولتی واردکنندگان قطعات خودرو منتشر شود و قوه قضاییه باید این موضوع را پیگیری کند که اگر با دلار دولتی این قطعات وارد شده کجا فروخته و کجا استفاده شده است.

برخی مسئولان در رانت های اخیر بازار ارز شریک بوده اند

وی با تاکید بر اینکه منشاء اصلی تمام این فسادها در وهله نخست تفاوت بسیار زیاد نرخ دلار دولتی و آزاد است، ادامه داد: سودجویی عده ای از افرادی که مسئولیت و ارتباطات دارند سبب شده که در ماه های اخیر در زمینه های مختلف عده ای از رانت استفاده کرده و منافع زیادی را به جیب بزنند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه با بیان اینکه نظارت ها باید در این زمینه تقویت شود، یادآور شد: تصور این بوده که نظارت ها در این زمینه وجود دارد؛ اما با نمایان شدن این تخلفات مشخص شد که نظارت بسیار ضعیف بوده و در مواردی کسانی که در این بین مسئولیت داشتند مسئولیت خود را به خوبی انجام نداده و در این رانت شریک بوده اند.

دو نرخی و چند نرخی شدن نرخ ارز منشاء تمامی فسادها و رانت ها است

وی افزود: دو نرخی و چند نرخی شدن نرخ ارز منشاء تمامی این فسادها و رانت ها است که باید برای آن تدبیری کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در گذشته چند بار به دلار تک نرخی نزدیک شدیم، تصریح کرد: متاسفانه از این فرصت استفاده نکرده و همچنان دلار چند نرخی بودن باقی مانده است، لذا مادامی که این چند نرخی بودن باقی بماند سواستفاده وجود دارد، مگر اینکه با صرف انرژی و کنترل شدید بتوان جلوی عمده این سوءاستفاده ها را گرفت، البته نمی توان مطلقا این سوءاستفاده ها را حذف کرد./

پایان پیام

 
ارسال نظرات