آقازاده استاندار استان مركزي ، در جلسه ستاد تنظيم بازار گفت :

برخورد با دانه درشت ها، ماموريت اصلي تعزيرات استان / بيش از پنج ميليون تن ذخيره گندم در كشور داريم

آقازاده گفت:كشور در ذخاير استراتژيك خود از جمله گندم ، جو، برنج ، شكر، روغن ، نهاد هاي كشاورزي و خوراك دام و طيور درشرايط خيلي خوبي قرار دارد و درموضوع گندم ،بيش از پنج ميليون تن ذخيره سازي در كشور وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۳۳۶۶۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ سيد علي آقازاده استاندار استان مركزي ، درجلسه ستاد تنظيم بازاراستان با مثبت دانستن جلسه امروز درخصوص بازار و ذخيره سازي كالاهاي اساسي مردم درسطح استان گفت : ذخيره سازي كالاهاي اساسي مردم در استان در شرايط خوبي قرار دارد و خريد هايي هم انجام شده كه به مرور زمان وارد استان خواهد شد .
استانداراستان مركزي به برخورد اداره تعزيرات استان با افراد دانه درشت نيزاشاره كرد و افزود : در ستاد تنظيم بازار نقش تعزيرات مهم و اثرگذار است و در اين بين بايد تعزيرات نقش اصلي خود كه همانا برخورد با افراد سود جو و دانه درشت ها باشد ،را به خوبي ايفا كند .
وي همچنين در اين خصوص گفت : ماموريت اصلي اداره تعزيرات، در اين مقطع بازار بايد برخورد جدي با افرادي باشد كه اقدامات آنها تاثير بدي روي اقتصاد استان مي گذارد و از اين راه توانسته اند به ثروت فراواني برسند و برخورد با كسبه جزء ، اولويت بعدي قرار بگيرد تا به نارضايتي كسبه ها منجر نشود .
آقازاده به ذخيره سازي مناسب كالاهاي استراتژيك كشورهم اشاره و افزود : كشور در ذخاير استراتژيك خود از جمله گندم ، جو، برنج ، شكر، روغن ، نهاد هاي كشاورزي و خوراك دام و طيور درشرايط خيلي خوبي قرار دارد و درموضوع گندم ،بيش از پنج ميليون تن ذخيره سازي در كشور وجود دارد.
وي درادامه به به ذخيره سازي براي مدت زمان مناسب هم پرداخت و افزود : ذخيره سازي كشور دربيشتر محصولات براي مدت دو سال پيش بيني شده است و مشكل كمي درخوراك دام و طيور داريم و دراين موضوع هم خريد هاي لازم صورت گرفته و به زودي وارد استان مركزي خواهد شد و مسئولين كشور، اقدامات لازم را براي تامين مايحتاج ضروري واساسي مردم انجام داده اند.
استانداراستان مركزي به موضوع آرد ونان استان هم اشاره و گفت :درجلسه اخير با وزيرمحترم صنعت و معدن تجارت موضوع افزايش قيمت نان مطرح شد و مقرر شد تا يك ماه آينده اقدامات و دستورات لازم در اين خصوص اعلام شود .
آقازاده به برخي راهها جهت عدم افزايش قيمت نان هم اشاره و گفت : يكي ازراههاي عدم افزايش قيمت نان ، افزايش يارانه صنف خبازان مي باشد تا بتوانيم هزينه هاي توليد نان و نانوايي را كاهش دهيم و يا اينكه بتوانيم بر اساس دستور العملي كه در اين زمينه براي استان ها ارسال شده تا سقف 10 درصد افزايش و يا كاهشي براساس مصوبات ستاد تنظيم بازار داشته باشيم .
وي در ادامه از برگزاري جلسه اي با اتحاديه خبازان در روزهاي آتي خبر داد و گفت : براي تحليل بهتر شرايط بازار واقدامات بهتر در اين خصوص، جلسه اي در روزهاي آينده با اين صنف زحمتكش برگزارخواهد شد وشايد در آن جلسه با تحليل و رصدشرايط بازار، نيازي به افزايش قيمت نان هم نباشد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار