یک استاد اقتصاد گفت: آنچه امروز در اقتصاد بر سر ما می‌آید، ناشی از تئوری اقتصادی یعنی نظریه «توسعه وابسته» است که آقای روحانی و دوستان وی به آن اعتقاد دارند و اسم آن را هم به «اقتصاد مقاومتی» تغییر داده‌اند!.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۱۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، حجّت‌الله عبدالملکی با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر، گفت: آنچه امروز در اقتصاد بر سر ما می‌آید، ناشی از تئوری اقتصادی یعنی نظریه «توسعه وابسته» است که آقای روحانی و دوستان وی، به آن اعتقاد دارند. 

وی با بیان اینکه خودشان به این تئوری، «دیدگاه توسعه‌گرا» می‌گویند، تصریح کرد: جالب این است که اسم آن را هم به «اقتصاد مقاومتی» تغییر داده‌اند!

این استاد دانشگاه درباره تئوری توسعه وابسته گفت: این تئوری، جهان را به دو دسته تقسیم می‌کند، یک دسته، کشورهایی که توان پیشرفت و حرکت دارند، و دسته دیگر، کشورهایی هستند که توان پیشرفت و حرکت ندارند.

عبدالملکی افزود: مطابق این دیدگاه، کشورهای معدودی مثل آمریکا، توان حرکت و پیشرفت دارند و سایر کشورهای دنیا، این امکان را ندارند.

وی، کشورهای دسته نخست را به لوکوموتیو، و کشورهای دسته دوم را به واگن تشبیه کرد و گفت: بنابر دیدگاه توسعه وابسته، کشور ایران، نقش واگن را بازی می‌کند.

استاد دانشگاه امام‌صادق(ع) ادامه داد: بحث برحام اروپایی؛ یعنی ما، واگن‌مان را از لوکوموتیو آمریکا خارج و به لوکوموتیو اروپایی‌ها ببندیم.

عبدالملکی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی می‌گوید؛ جمهوری اسلامی، خودش لوکوموتیو دارد و خودش، لوکوموتیو است.

وی با بیان اینکه راننده لوکوموتیو برای اینکه ما را به دنبال خودش بکشد، هر شرطی بگذارد باید بپذیریم، تصریح کرد: مطابق این نظریه، مجبوریم برجامی را بپذیرم که موشک در آن وجود نداشته باشد.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه اگر هسته‌ای و موشکی را هم کنار بگذاریم، غربی‌ها کوتاه نخواهند آمد و بهانه‌های جدید مطرح خواهند کرد، افزود: حتی اگر همه دستورات آن‌ها را اجرایی کنیم و از مؤلفه‌های قدرت خود نیز دست بکشیم، در نهایت، این لوکوموتیو، ما را نمی‌کِشد، بلکه به بردگی می‌کِشد؛ آن هم بردگی سنتی است.
 
عبدالملکی افزود: در بردگی نوین، که اکنون شاهد آن هستیم، کشورها برای غرب‌ کار می‌کنند، اما در بردگی سنتی، افراد را غل و زنجیر می‌کنند و سوار بر کشتی، به کشور خود می‌برند تا از آنها کار بکشند.

ارسال نظرات