نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه مسابقات قرآنی در تبریز گفت: امروز موفقیت جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف به واسطه‌ حاکم شدن فرهنگ قرآنی در امور و زندگی‌شان است.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۳۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با تاکید بر این‌که باید در همه اجزای جامعه اسلامی ما، فرهنگ قرآنی حاکم شود، گفت: هرگز نمی‌توانیم ادعا کنیم که به وظایف خود در رابطه با قرآن عمل کرده‌ایم.

وی افزود: باید افتخار کنیم در کشوری زندگی می‌کنیم که اصول و قواعد قرآن در آن حاکم است ولی وظایف ما در قبال قرآن بسیار سنگین بوده و باید فضای جامعه را قرآنی کنیم.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که حق تلاوت قرآن تنها در حفظ آیات، آموزش، قرائت و تجوید نیست، افزود: طبق روایتی، ائمه‌ی معصوم کسانی هستند که حق تلاوت قرآن را ادا می‌کنند.
وی با تاکید بر این‌که باید در آیات قرآن تدبر کنیم، گفت: عالم ربانی کسی است که در قرآن کریم تدبیر و تحصیل کرده باشد.
وی با بیان این‌که قرآن، تاریخ و زندگی شخصیت‌های تاریخ‌ساز را برایمان بازگو می‌کند، افزود: قرآن هم معجزه است و هم از آینده خبر می‌دهد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که بهترین داستان‌ها در قلب قرآن است، یادآور شد: قرآن کریم، بهترین شیوه دعوت به طریق حق را دارد و به همه نیازهای فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی انسان در زمینه‌ها و زمان‌های مختلف پاسخ گفته است.

امام جمعه تبریز ابراز امیدواری کرد: با افزایش کیفی و کمی فعالیت های قرآنی بتوانیم سهم خود را در قبال دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی ادا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها