معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در نشست تخصصی بازچرخانی آب ضمن تأکید بر مدیریت صحیح در موضوع آب گفت: جای خالی سند جامع آب در استان به‌شدت احساس می‌شود و ضروری است این سند در کمترین زمان ممکن تدوین و عملیاتی شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۵۸
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، علی جهانگیری اظهار کرد: امروز سؤالات بی‌شماری در حوزه آب وجود دارد که ما پاسخ منطقی برای این سؤالات نداریم چراکه هیچ چشم‌اندازی از برنامه‌های مشخص برای موضوع آب برای سالیان آینده و جود ندارد و این سؤالات باید در سند جامع آب استان پاسخ داده شود.

وی خواستار بهره‌گیری از توان متخصصین داخلی برای تدوین این سند شد و خاطرنشان کرد: این سند باید با بهره‌گیری از توان متخصصان دانشگاهی و کارشناسان برجسته ادارات مرتبط و با متولی گری یکی از نهادهای ذی‌ربط هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.
جهانگیری تدوین برنامه استراتژی بر مبنای واقعیت‌های موجود جامعه در مسئله آب را یادآور شد و گفت: اگر برنامه‌ای تدوین می‌شود باید کاملاً راهبردی و عملیاتی باشد و ما به‌هیچ‌عنوان به دنبال پروژه‌های صرف تحقیقاتی نیستیم.

وی احصاء تهدیدات و فرصت‌های بخش آب را نیز یکی از ملزومات این حوزه دانست و افزود: برنامه‌های بخش آب باید با در نظر گرفتن تهدیدات، فرصت‌ها، نیازها و بایدونبایدهای موردنظر تدوین شود و اگر سندی تدوین می‌شود باید هم‌زمان مراحل اجرایی آن نیز آغاز شود.

جهانگیری فعالیت شبکه فناوری و نوآوری آب‌وخاک در استان را فرصت مغتنمی برای هم پیوندی بین متخصصان این بخش دانست و گفت: انتظار داریم این شبکه همچون گذشته باقدرت در مسائل مرتبط ورود کرده و نسبت به رفع نیاز این بخش راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه کند.

  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقیبا تاکید بر وجود محدودیت های منابع آب خاطرنشان کرد: با بهره گیری از فناوری های جدید باید در مسیر به روزکردن این بخش حرکت کنیم تا خدای نکرده در آینده دچار مشکلات غیر قابل حل نشویم از این رو توجه به بازچرخانی آب می توان یکی از راهکارهای تعریف شده در کمک به اجرای سند جامع آب استان باشد.

ارسال نظرات