خبرهای داغ:
مسئوول نمایندگی ولی فقیه در بانک انصار:

رسالت روحانیون ایستادگی در برابر نفوذ دشمن/مردم داری وظیفه مهم مسئوولین

مسئوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بانک انصار گفت:عالمان شیعه خواستند مرزبان تفکر و اندیشه ناب شیعی هستند و رسالت روحانیون ایستادگی در برابر نفوذ دشمن است
کد خبر: ۹۰۳۳۸۳۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت السلام والمسلمین علی محمدی شاهرودی در سالروز شهادت امام جعفر صادق در مراسم عزاداری دفتر امام جمعه شاهرود در مسجد مصلی با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) با اشاره درس های اجتماعی امام صادق اظهار کرد: ما انسان ها در عالم ناگزیر از چهار رابطه هستیم که رابطه با خدا متعال، رابطه با خودمان، ارتباط دیگران و ارتباط با طبیعت و در تمام جوامع و فرهنگ ها برای این چهار ارتباط برنامه ریزی می کنند.
وی با اشاره به ارتباط با جامعه و دیگران در درس های اجتماعی مکتب امام صادق افزود: در آیه قرآن آمده که مومنان که باور دارند رب ما خداست و سپس استقامت کردند خداوند ملائک را برای آنها نازل می کند و امام صادق در روایت می فرماید اگر شیعیان ما اهل استقامت باشند ملائکه با آنها مصافحه می کنندو اولین درس در حیات اجتماعی استقامت است.
محمدی شاهرودی ادامه داد: استقامت در برابر شدائدو سختی ها و هر کجا استقامت کردند مومنان خداوند درهای رحمت را باز کرد، استقامت در برابر دشمن قسم خورده ما که فکر و اندیشه و باور ما را هدف قرار دهد و باید اهل استقامت بود و در برابر تحریم دشمن ایستادگی کنید که راه نجات را به شما نشان خواهد داد.
مسئوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بانک انصار اضافه کرد: کسی که اهل استقامت باشد خدا راه را نشان می دهد و این استقامت فردی نیست، خدا در قرآن بیان می فرماید اگر می خواهید به فلاح برسید صبر فردی است که اصل ایمان هم صبر است و دیگران نیز سفارش به صبر کنیم و جامعه مقاوم باید باشد.
وی عنوان کرد: در شرایط فعلی استقامت حتما نتیجه خواهد داد و وعده قطعی خداست، امام صادق از عالمان شیعه خواستند مرزبان تفکر و اندیشه ناب شیعی هستند و رسالت روحانیون ایستادگی در برابر نفوذ دشمن است و مخصوصا دشمنی که باور و اعتقادات ما را هدف قرار داده است و اگر یک عالم دینی اینچنین بود درجه و مرتبه او از کسی که در راه خدا شهید می شود بیشتر است
وی با اشاره به دومین درس مکتب امام صادق مردم داری است گفت: باور داشتن به مردم حتی در مسائل اقتصادی که باید مردم را باور داشت و مسئوواین باید بدان توجه کنند و امام راحل مردم را باور داشت و رسالت خود بدانیم برای رفع مشکلات مردم قدم برداریم.
محمدی شاهرودی گفت: اگر مسئوولی قدم بردارد به نیت حل مشکلات مردم در هر زمینه ای، که البته ریشه مشکلات اقتصادی ما مسائل فرهنگی است و مهندسی ما در نظام جمهوری اسلامی مهندسی فرهنگی است، گویی سعی صفا و مروه می کند این را امام صادق بیان می کند.
وی ادامه داد: امام صادق فرمود اگر مشکلی از جامعه را حل کردی گویی در جنگ بدر و احد به شهادت رسیده و این گره گشایی در مکتب امام صادق اهمیت دارد و زندگی پیامبرگونه همین است. مردم حق دارند بویژه برکسانی که مسئوولیت دارند در نظام دینی، حضور و مشارکت مردم بزرگترین رکن تامین کنند امنیت در کشور است.
وی با اشاره به درس سوم که حیات اجتماعی و قوام جامعه و تعالی نظام در رعایت این حق است اضافه کرد: حق ولایتمداری است که بدانیم جایگاه اهل بیت کجاست؟ ما باید حقیقت ولایت را بشناسیم. امام صادق فرمودند عده ای باورشان این است که من امامشان هستم من امام اینها نیستم هر وقت رازی را گفتم رفتند افشا کردند، حفظ اسرار نظام دینی و ولایی از اوجب واجبات است.
وی ادامه داد: امام صادق در ادامه روایت می فرماید من می گویم راه این است اما هر کی به گمان خودشان تفسیر می کند همانطور که امروز بر سر سخنان رهبر انقلاب آمده و سخنان امام و ولی فقیه باید اطاعت شود اگر اقتصاد مقاومتی فرمودند یا جنگ نرم باید توجه کرد، فرمایش امام جامعه اسلامی نسخه شفا بخش ملت است و عمل می خواهد و امام کسی است که از او اطاعت کرد.
محمدی شاهرودی گفت: اولین حق امام بر جامعه این است که سخن امام را اطاعت کرد، حق دوم، حق وفای به بیعت است که در شرایط سخت ماندن و ایستادگی کردن است و حق سوم، اطاعت است که حتی در نیت هم شک نکنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها