خبرهای داغ:
امام جمعه موقت علی آباد کتول گفت:وقتی ولی خدا را بشناسیم، به رشد ما کمک می‌کند؛ اما متأسفانه در کشور ما چیزهایی اصل شده است که اصلاً اصل نیست.
کد خبر: ۹۰۳۳۸۳۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین رضا باستانی در مراسم شب شهادت امام صادق (ع) در مسجد ابوالقاسم محله باغزندان شاهرود در سخنانی با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره مائده اظهار کرد: از آیات محکمات قرآن است در مورد شخصیت انسان که در مورد نفس و باطن انسان باید می کند.
وی افزود: از مسائل بسیار مهم که باید در زندگی بدان توجه کرد شناخت خود است که جسمی است که خود می بینم و لمس می کنیم و یقین داریم و در ادامه جدای از جسم یک باطنی هست یا نه.
خاطر نشان کرد: از ابتدای خلقت مخالفین همه چیز را به جیم ختم می کردند در صورتی که خداوند حقایق بسیاری قرار داده است و در سوره روم خداوند می فرماید از آیات و نشانه های خدا خواب دیدن شماست و در عالم رویا می بینید از بهترین نشانه هاست که ثابت می کند که چیزی خارج از جسم دارید.
امام جمعه موقت علی آباد کتول گفت: فکر کردن و عقلی که خداوند به ما داد قطعا یک حقیقتی غیر از جسم ماست و انسان بسیار عمیق و وسیع و قوی است.
وی ادامه داد: نداهای درونی شما که به تعبیر اهل عرفان واردات قلبیه است، حقیقت وجود ما که روح و نفس و جان این اصل وجود ماست و سالهای سالها قبل از جسم وجود داشته است.
باستانی عنوان کرد: پیامبر فرمود دو هزار سال که معلوم نیست سال های این دنیاست یا دنیای دیگر قبل از اینکه جسم باشد جان خلق شده است.
وی با اشاره به شناخت انسان اضافه کرد: اول شناخت خود ماست و در ادامه شناخت من مهم است یا شناخت ولی خدا، وقتی ولی خدا را بشناسیم به رشد ما از خدا کمک می کند، اما متاسفانه در کشور ما چیزهایی اصل است که اصلا اصل نیست مثل فوتبال که زندگی خصوصی فوتبالیست ها را می داند اما در ائمه ما معارف کمی داریم در حد اطلاعات ابتدایی را بلد نیستیم.
امام جمعه موقت علی آباد کتول خاطر نشان کرد: متاسفانه چیزهایی در کشور ترویج می شود که مخل است و بدهکار، طلبکار شده است و این اطلاعات نه به درد دنیا می خورد و نه آخرت.
وی با بیان اینکه الگو‌گرفتن از امام معصوم تازه وسط راه شناخت است تصریح کرد: امام صادق روی توحید دقیق کار می کردند و اواخر عمر همه را جمع کردند و فرمودند(شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارند نمی رسد) و این بدان معناست که کسی از اول وقت نماز را بدون عذر به تاخیر بیندازد و بازار ما متاسفانه بعد از گذشته چهل سال هنوز بازار زمان نماز باز است.
باستانی گفت: در فرهنگ امام صادق (ع) موضوع معیشت در زندگی حل بود و امام صادق فرمود من ثروتمند ترین فرد مدینه هستم چرا که آن حوزه علمیه و طلاب حوزه و کمک به محرومین با پول نیاز داشت که امام صادق و ائمه دارای و تمکن داشتند و اشتباه است که بگوییم ائمه فقیر بودند.
امام جمعه موقت علی آباد کتول با اشاره به مرحله سوم شناخت انسان تاکید کرد: به هر چیزی توجه و تمرکز کنیم آرام آرام مثل او می شویم و تفاوت ندارد چه باشد، انسانی که توجه به ائمه کند کم کم شبیه امام می شود که محبت به اهل بیت است و راهی که از نظر باطنی انسان را تغییر می دهد محبت است.
وی اضافه کرد: اگر محبت آمد مسلمان هم نباشد به دردش خواهد خورد و رحمانیت و رحیمیت خدا نمی گذارد که عذاب بشود و رابطه عاطفی که برقرار شد با امام محشور می شوید و شیطان اینجاست که می آید و می گوید تو می خواهی با امام محشور بشوی تو کی هستی!؟
ارسال نظرات
پر بیننده ها