نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفت و گو با «بسیج»مطرح کرد
عابدی گفت: مجموعه دستگاه‏ها در کشور نیاز به هماهنگی دارند، تا بتوانند فرهنگ اسلامی را در رفتار مردم ارتقا دهند.
کد خبر: ۹۰۳۳۸۴۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
حیدر علی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، پیرامون نقش دستگاه‏های مختلف فرهنگی و کوتاهی این دستگاه‏ها در امر حجاب و عفاف عنوان کرد: فرهنگ منشا تغییر رفتار است و با توجه به محتوایی که دارد رفتار مناسب را ایجاد می‏کند.

وی افزود: با توجه به اینکه رفتار انسان پیچیده است، بنابراین تغییر رفتار کار یک دستگاه نیست و مجموعه‎های متعددی باید برای تحقق این امر تلاش کنند.

عابدی اظهار داشت: مجموعه این دستگاه‏ها نیاز به هماهنگی دارند، به طور مثال صدا و سیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، امام جمعه شهر‌ها و امام جماعت مساجد بایستی با یکدیگر همکاری کنند، تا بتوانند فرهنگ اسلامی را در رفتار مردم ارتقا دهند.

وی تصریح کرد: در بحث حجاب نیز باید دستگاه‎ها بایکدیگر هماهنگی داشته باشند، که در حال حاضر به نظر می‎رسد که این هماهنگی در بین دستگاه‎ها وجود ندارد و بیشتر به صورت جزیره‎ای کار می‌شود.

عابدی بیان کرد: اگر بتوان برنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی یا در شورا‌های حوزه‎های علمیه این برنامه پیش بینی شود و سپس در مجلس شورای اسلامی به صورت چهارچوب و قانونمند در آید و وظایف هر سازمانی را مشخص کنند و هر سازمانی پاسخگوی فعالیت‎های خود باشد، می‎توانیم در ارتقا فرهنگ اسلامی رشد چشمگیری داشته باشیم.
ارسال نظرات