خبرهای داغ:
آخرین اثر یوسفعلی میرشکاک در روزهای آینده روانه بازار نشر می شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۸۸۹
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  «خرد و خردبرتر» میرشکاک  اندیشه ولایت مداری را از دل اندیشه اسطوره های پارسی بیرون کشیده و بر قالب کتاب «خرد و خرد برتر» ریخته است.

«خرد و خرد‌برتر» کتاب تازه‌ای از یوسفعلی میرشکاک

برشی از متن کتاب

در برابر خرد برتر شاهان و شهریاران و پهلوانانی که از فر یزدان بهره‌مندند، خرد پتیارۀ بیدادگران قد علم می‌کند. اهریمن‌زدگان این‌گونه ددمنشان را خردمند می‌انگارند و زیرکی آنان را می‌ستایند. فی‌المثل تازیان که نفرین یزدان قرن‌هاست آنان را گرفتار کرده است، زنازادۀ ابوسفیان را در زمرۀ برترین خردمندان قوم خود یاد می‌کنند حال آن‌که ششمین پیشوای ایزدیان #جعفر_ابن_محمد علیهماالسلام می‌فرماید آن‌چه در معاویه علیه الهاویه مایۀ شگفتی مردمان است، به خردماننده است و خرد نیست بلکه «نکره» است. از آن جان جاودان می‌پرسند نکره چیست؟ می‌فرماید: شیطنت.

بنده بر آنم که نکره در زبان عرب معادل خرد اهریمنی یا خرد پتیاره است که بندگان جهان جهنده (عبید الدنیا) و آنان که جز زمان فانی دنیوی زمانی، و جز هستی محفوف به عدم، هستی دیگری نمی‌شناسند، از آن بهره می‌گیرند تا بر فرودستان فرمان برانند. مظاهر خرد پتیاره در شاهنامه  حکیم توس بسیارند اما سرآمد آنان پشنگ و پسرش افراسیابند.

این کتاب در 184 صفحه و با قیمت 12 هزار تومان توسط انتشارات نارگل در روزهای آینده روانه بازار نشر خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها