خبرهای داغ:
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: در سال ۹۳، ۳۰ درصد از بودجه شهرداری برای هزینه‌های جاری بود که این عدد در سال گذشته به ۱۸ درصد رسید.
کد خبر: ۹۰۳۳۹۷۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
سهم ۱۸ درصدی بودجه جاری از کل بودجه شهرداری قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن رنجبر با اشاره به بودجه شهرداری قم اظهار کرد: بودجه شهرداری در چند سال اخیر رشد داشته است، اما با این وجود هزینه‌های شهرداری قم را کنترل کردیم و واگذاری خدمات شهرداری به بخش خصوصی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته اجرای پروژه‌ها در شهرداری قم ۶۴ درصد افزایش یافت و برای هزینه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تحقق اهداف ۱۱ گانه در شهرداری برنامه ریزی شد. در شهرداری قم سند قم ۱۴۰۰ را براساس سند بلندمدت قم ۱۴۱۴ تدوین کردیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم افزود: سال گذشته ۸۶۶ پروژه در شهرداری قم اجرا شد. در دو منطقه ۶ و دو، درآمد‌های شهرداری کفاف هزینه‌های را نمی‌دهد، اما رویکرد شهرداری سرمایه گذاری بیشتر در مناطق دو و ۶ شهر قم است.

رنجبر با اشاره به افزایش فضای سبز شهر قم اظهار کرد: شهرداری قم با اجرای پروژه‌های خود بر فضای سبز تفرجگاهی این شهر افزوده است و شاهد اضافه شدن ۱.۱ متر مربعی سرانه فضای سبز در قم بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۳، ۵۳۵ میلیارد تومان از درآمد شهرداری قم محقق شد، اما درآمد شهرداری در سال گذشته به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید. بدون این که پایه قیمتی توسط شهرداری قم بالا برود، هزینه‌های جاری شهرداری در سال ۹۳، ۱۶۵ میلیارد تومان بود که در سال گذشته به ۳۲۷ میلیارد تومان رسید و در این مدت درآمد‌های شهرداری قم سه برابر شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: بودجه عمرانی شهرداری در سال ۹۳، ۳۲۴ میلیارد تومان بود که در سال ۹۶، ۹۸۶ میلیارد تومان شد. در سال ۹۳، ۳۰ درصد از بودجه شهرداری برای هزینه‌های جاری بود که این عدد در سال گذشته به ۱۸ درصد رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها