شناسایی زیستگاه جدید لک لک‌های مهاجر در مریوان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان گفت: کارشناسان این اداره زیستگاه جدیدی از لک لک‌های سفید مهاجر در روستای قلقله از توابع این شهرستان شناسایی کردند.
کد خبر: ۹۰۳۳۹۷۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
به گزاش خبرگزاری بسیج، صباح پناهی اظهار داشت: این زیستگاه با توجه به ویژگی‌های خاص خود از جمله قرار گرفتن در منطقه‌ای سخت گذر و ساخت لانه‌ها روی درختان بلوط جوان و در ارتفاع‌های کمتر از ۲ متر می‌تواند قابل توجه باشد.

وی با بیان اینکه روستای قلقله در ۲۵ کیلومتری غرب مریوان و در ۱۵۰۰ متری مرز با اقلیم کردستان عراق واقع است، افزود: کارشناسان این اداره در پایش‌های اولیه خود توانستند ۱۵۰ لانه لک لک را در این منطقه شناسایی کنند.

پناهی یادآور شد: وجود چنین زیستگاهی بدون کمترین دخالت انسان در یک منطقه بکر می‌تواند خبر خوبی برای دوستداران محیط زیست و پرنده شناسان باشد.

وی تاکید کرد: این اداره هر سال مهاجرت لک لک‌ها را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تلفات و بیماری در بین لک لک‌ها با همکاری دامپزشکی به سرعت وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان گفت: هر سال روستا‌های اطراف دریاچه زریبار مریوان از جمله بیلو، دره تفی میزبان صد‌ها قطعه لک لک مهاجر هستند و سال گذشته بیش از ۹۰۰ جفت لک لک مهاجر در روستا‌های حاشیه این دریاچه سرشماری شدند.

لک لک پرنده‌ای بزرگ با پا‌ها و گردن دراز و منقار بلند و راست است که آهسته به پرواز در می‌آید و در حال پرواز پا‌ها و گردن را کشیده و اندکی رو به پایین نگه می‌دارد.

آرام و کند راه می‌رود نر و ماده هم شکل هستند و روی درخت‌ها، صخره‌ها یا ساختمان‌ها آشیانه می‌سازند، لک‌لک‌ها یک تیره از راستهٔ لک‌لک سانان هستند که گونه‌های مختلفی دارند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار