کشف انبار داروی دامی غیرمجاز در دیواندره

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: بازرسان دامپزشکی مقدار زیادی داوری دامی غیرمجاز که در انباری در شهرستان دیواندره دپو شده بود، کشف کردند.
کد خبر: ۹۰۳۴۰۹۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مجتبی ورمقانی اظهار داشت: بازرسان دامپزشکی کردستان با همکاری دادستانی دیواندره یک انبار داروی غیرمجاز و قاچاق دامی را در این شهرستان کشف کردند.

ورمقانی افزود: کارشناسان اداره کل دامپزشکی دارو‌های یاد شده را غیر قابل مصرف تشخیص دادند و در صورت استفاده از آن‌ها می‌توانست زیان‌هایی را به دامداران وارد کند.

وی اضافه کرد: در این انبار داروی، ۶۱ قلم دارو به ارزش ۴۷۰ میلیون ریال کشف شد که تنها یکی از اقلام دارویی آن بیش از ۲۰۰ ویال (شیشه داروی تزریقی) بود و چندین قلم از دارو‌ها غیرمجاز و از دسته دارو‌های قاچاق محسوب می‌شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به پلمپ یک واحد درمانگاهی متخلف در دیواندره گفت: این واحد به علت تخلفات عدیده، بی توجهی به تذکرات شفاهی و کتبی بازرسان اداره کل دامپزشکی و تکرار تخلفات با اخذ حکم قضایی پلمپ شد.

وی از دامداران استان خواست هر گونه مواد دارویی مورد نیاز دام‌های خود را تنها از داروخانه‌های معتبر و زیر نظر کارشناسان دامپزشکی تهیه کنند.


استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می‌شود که سالانه نزدیک به ۲۲ هزار تن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر در این استان تولید می‌شود.



انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات