معرفی ۲۳ سبزی کار متخلف کردستانی به دستگاه قضایی

معاون حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برای نخستین بار ۲۳ سبزی کار متخلف بخاطر تخلف در تولید محصول به دستگاه قضایی استان معرفی شدند.
کد خبر: ۹۰۳۴۱۰۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد غفوری اظهار داشت: محصول تولید شده این سبزیکاران برای ۲ سال متمادی مورد ارزیابی قرار گرفت و از نظر استفاده غیرمجاز از کود شیمیایی و سموم، متخلف شناخته شدند.

وی افزود: محصول این سبزیکاران در شهرستان‌های سنندج، سقز و دهگلان در ۲ سال متمادی منطبق بر استاندارد‌های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نبود.

غفوری با اشاره به تشکیل گشت‌های ویژه با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: برای نخستین بار است در سطح کشور، نمونه برداری از محصولات کشاورزی در سر مزرعه انجام می‌شود.

معاون حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: در گذشته نمونه برداری از محصولات کشاورزی در میادین عرضه تره بار انجام می‌شد که در این روش مزرعه و کشاورز مشخص نبودند.

وی اضافه کرد: کارشناسان هنگام بازدید و نمونه برداری از مزارع به صورت چهره به چهره کشاورزان را در خصوص استفاده صحیح و به موقع از سموم و کود شیمیایی آموزش می‌دهند.

در استان کردستان سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هکتار از مزارع آبی به کشت سبزی اختصاص می‌یابد و در حدود ۳۰۰ نفر در این بخش فعالیت می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این رابطه گفت: نمونه برداری از محصولات کشاورزی در مزرعه از سال ۹۵ در استان شروع شد و در سال نخست در ۱۵۰ نقطه این نمونه برداری‌ها صورت گرفت.

کامبیز حسن زاده اظهار داشت: سال گذشته نیز ۲۰۷ مورد نمونه برداری از محصولات کشاورزی از جمله گندم، توت فرنگی، پیاز و سیب زمینی انجام شد و امسال با هماهنگی جهاد کشاورزی برنامه ریزی برای نمونه برداری از ۳۰۰ نقطه استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار