کارشناس مسایل دینی و مذهبی در جمع رزمندگان تیپ 44 حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام) گفت: محبت نسبت به اهل البیت و پیروی و تبعیت از ائمه معصومین راه نجات مومنان است.
کد خبر: ۹۰۳۴۱۰۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حمیدرضا نباتی در حسینیه حضرت امام خمینی (ره ) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و رئیس مکتب جعفری و بنیانگذار فقه جعفری امام جعفر صادق (علیه السلام)، محبت اهل البیت را یکی از مهمترین و اولی ترین مولفه تقویت دینی  و اعتقادی مومنین دانست.

وی افزود: نفس دوست داشتن و محبت نسبت به اهل البیت و در ادامه پیروی و تبعیت از ائمه معصومین راه نجات مومنان است؛ زیرا این بزرگواران فقط و فقط مطیع محض خداوند هستند و از این راه عبور و تجاوز نمی کنند.

حجت الاسلام حمیدرضا نباتی درادامه با اشاره به حدیثی گرانبها از امام جعفرصادق (علیه السلام) که می فرماید: سنگین ترین عملی که روز قیامت در ترازوی اعمال گذاشته می شود صلوات برمحمد و آل محمد است، افزود: مطمئناً عبارت صلوات  و درود و تحیت  و سلام فرستادن برنبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت عصمت و طهارتش دارای ثواب زیادی می باشد؛ ولی هدف از طرح چنین موضوعی از طرف این امام بزرگوار که در دوران او فقه شیعه گسترش و شاگردان زیادی پرورش یافتند حتماً مبحثی  مهم تر و سنگین تر می باشد.

وی تصریح کرد: ذکر صلوات باید نه تنها بر زبان جاری باشد، بلکه بر دل و قلب و تفکر انسان نیز حاکم شود. بدین معنی که هر انسانی که این ذکر را تکرار می کند باید به حقانیت خداوند متعال اعتقاد داشته و به پیامبری نبی مکرم اسلام و امامت ائمه معصومین نیز اعتقاد قلبی و اعتقادی و اعتراف زبانی داشته باشد. حلال آنها برای او حلال و حرام آنها برای او حرام باشد. نسبت به آنها تولی و تبری داشته باشد و در راه و مسیر مستقیم این بزرگواران گام بردارد.

نباتی درادامه با اشاره به تحمل سختی ها و شرایط دشوار این اعتقاد و باور قلبی افزود: هرچند این مسیر دشوار و سخت می باشد؛ ولی افرادی بودند که حقیقتاً در این راه استقامت کردند و به نهایت اعتبار قلبی و دینی رسیدند و خداوند نیز پاداش کار خالص آنها را با محبوبیت آنها در بین مردم و رسیدن به قرب الی الله داد.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم یکی از ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با ایراد روضه و مرثیه به ذکر مصیبت در سوگ شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان پرداخت.

ارسال نظرات