بوشهر- استاندار بوشهرگفت: دغدغه کمبود آب آشامیدنی نگرانی همه مسئولان این استان و وزارت نیرو است که در سفر معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور راهکارهای اساسی برای تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی ارائه شد.
کد خبر: ۹۰۳۴۱۱۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

مسوولان استان و وزارت نیرو از کمبود آب بوشهر نگران هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم گراوند یکشنبه شب در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با قدردانی ازتوجه مسئولان وزارت نیرو در کاهش مشکلات کم‌آبی دراین استان افزود:براساس برنامه‌ریزی انجام شده طرح‌های تامین آب آشامیدنی تدوین شده که سرعت بخشی در اجرای طرح آب‌شیرین‌کن در نقاط شهری و روستایی از آن جمله است.
وی تصریح کرد: مجوز شماری از طرح‌های آب‌شیرین کن صادر شده و بخشی نیز در حال اجرا است اما بدلیل ماهیت این طرح ها بهره برداری از آنها زمان بر است و نیاز به بردباری و مدیریت مصرف برای تکمیل طرح های یادشده است .
استاندار بوشهر با بیان اینکه دولت برای خرید آب از سرمایه‌گذاران طرح‌های آب شیرین‌کن هر ساله اعتبار تخصیص می‌دهد گفت: تا سال 1400 برای خرید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن در استان بوشهر سالانه دولت 400 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.
گراوند یادآورشد: باتوجه به کاهش بارندگی آبدهی رودخانه‌ها از جمله شاهپور کاهش یافته که این مهم بر انتقال آب از کازرون به استان بوشهر اثر گذاشته است.
وی مشکلات تامین آب در شهرستان دشتستان را یادآورشد و گفت:با تدابیر اتخاذ شده وضعیت آبرسانی به این شهرستان به سمت بهبودی است و نگرانی مردم کاهش می‌یابد.
استاندار بوشهر اظهارداشت:برای همراه شدن با شرایط کنونی برنامه سازگاری با کم آبی اجرایی شده که تحقق این مهم در گرو مشارکت مردم با مدیریت مصرف است.
گراوند افزود: باید رسانه‌ها، فعالان اجتماعی، دهیاران، شهرداران و صاحب نظران در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف همکاری کنند تا این مهم به فرهنگ همگانی تبدیل شود.
وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از خاموشی تغییر ساعت کار را مورد توجه ویژه قرار دهند و در این راستا صرفه‌جویی 20 درصدی آب آشامیدنی با نصب شیرآلات کاهنده مصرف آب باید در ادارات اجرایی شود.
گراوندبا اشاره به پیش بینی افزایش دما روز چهارشنبه این هفته در استان بوشهر افزود: مدیران می‌توانند به منظور کاهش مصرف برق در ادارات، روز چهارشنبه را به کارکنان مرخصی بدهند.
وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش مصرف برق در پیک بار افزود: تمام دستگاه‌ها و ادارات استان بوشهر برای جلوگیری از خاموشی مکلف به استفاده از دیزل ژنراتور در ساعت پیک بار هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظرات