مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان:

بهترین راهکار برای ترویج آموزه های دینی در جامعه پیشگیری است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: بهترین راهکار برای ترویج آموزه های دینی در جامعه پیشگیری است چرا که این روش بسیار کم هزینه بوده و بهترین و سهل ترین رویکرد مدیریتی را شامل می شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۱۴۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

حجت الاسلام مومنی
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان
در گفتگو با خبرنگار بسیج  در زاهدان، با اشاره به خلاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید خلاءها شناسایی و سپس برای رفع آن‌ها برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه دوره کودکی بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در افراد است، افزود: پیشگیری بهترین راهکار برای کاربردی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

مومنی افزود: بهترین راهکار برای ترویج آموزه‌های دینی در جامعه پیشگیری است چرا که این روش بسیار کم هزینه بوده و بهترین و سهل‌ترین رویکرد مدیریتی نیز می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر به آموزه‌های قرآنی مراجعه کنیم، متوجه می‌شویم که نگاه قرآن عمل به این فریضه، یک روش فردی نیست بلکه عملیاتی کردن آن به صورت جمعی است.

این مسئول بر لزوم حرکتی  صحیح که آثار مثبت آن بیشتر از آثار منفی باشد تاکید و ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر سنگ بنای تمام فرایض دینی  است.
 
حجت الاسلام مومنی افزود: اگر قرار است مدنیت اسلامی به اوج خود برسد باید از فریضه  امر به معروف و نهی از منکر شروع کنیم بطوری که برای انجام آن همه به صورت جمعی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر مهربانی در میان است نه بازدارندگی، افزود: امر به معروف زیباترین جلوه حاکمیت دینی در اصلاح محیط است که به اصلاح جامعه و خانواده می‌انجامد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر فضای محبت آمیز گفتگو به منظور امر به معروف و نهی از منکر جوانان توسط بزرگتر‌های هر خانواده ضروری است.
ارسال نظرات