سید ساجد یعقوبی
رئیس پلیس فتا استان اردبیل هشدار داد:
رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: شرط‌بندی اینترنتی نوعی قمار است که در این روش مبالغ قابل توجهی بدون هیچ‌گونه زحمتی نصیب گردانندگان سایت‌ها می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۱۶۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

شرط بندی اینترنتی یعنی قمار

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرگرد علی قهرمان‌طالع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرط‌بندی اینترنتی در واقع همان کلاهبرداری به روش ایجاد یک سایت اینترنتی و دادن وعده‌های دروغین از جمله جوایز میلیونی به برندگان است، که مجرمان سایبری مبالغ کلانی را از این طریق کلاههبرداری می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه امروزه کاربران و خصوصاً جوانان اکثر اوقات خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند، متأسفانه بسیاری از آنان فریب تبلیغات دروغین سایت‌های شرط‌بندی‌ را خورده و با عضویت در آن‌ها ضربه مهلکی به اقتصاد خود و کشور وارد می‌کنند.

سرگرد قهرمان‌طالع در مورد قوانین حاکم در مورد قمار گفت: مواد قانونی مرتبط برای برخورد با جرم قمار و شرط‌بندی بر سر نتایج مسابقات ورزشی شامل مواد (۷۰۵ - ۷۰۷ و ۷۱۱) است که بر اساس ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی مقررشده است؛ قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع و مرتکبین آن به یک تا شش ماه حبس یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

وی همچنین در قانون جرائم رایانه‌ای عنصر آن را ماده ۱۳ دانسته که قانون مقرر می‌دارد: هرکس به‌طور غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل واردکردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سیستم وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند علاوه بر رد مال به صاحب آن‌ به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست تا یک‌صد میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

اين مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: هم‌وطنان عزيز به خصوص جوانان توجه داشته باشند که هدف از ایجاد سایت‌های شرط‌بندی صرفاً کسب درآمد برای ادمین‌های آن است نه کاربران و به همین دلیل است که کاربران باید به تبلیغات اغوا گرایانه در کانال‌ها و گروه‌ها توجه نکرده و به‌هیچ‌وجه در سایت‌ها و کانال‌های شرط‌بندی عضو نشوند.

کاربران بدانند که مجرمان سایبری می‌توانند با هدایت افراد به صفحه ثبت‌نام در سایت و کانال‌های شرط‌بندی آن‌ها را در دام فیشینگ انداخته و حساب بانکی آنان را به‌راحتی خالی کنند. پس هموطنان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی، با ما در میان بگذارند.

ارسال نظرات