مازندران با 6 میلیون و 500 هزار تن تولید و 10 درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی ونیز تولید 12 محصول کشاورزی، رتبه نخست در کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۰۳۴۱۷۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 27 درصد ارزش اقتصادی تولید و 23 درصد اشتغال این استان مربوط به بخش کشاورزی است.
عزیزاله شهیدی‌فر با بیان اینکه اشتغال در صنعت، خدمات و گردشگری بطور مستقیم و غیرمستقیم وابسته به کشاورزی است افزود: مازندران با 6 میلیون و 500 هزار تن تولید و 10 درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی ونیز تولید 12 محصول کشاورزی، رتبه نخست در کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سالانه 2 میلیون و 500 هزار تن مرکبات در این استان تولید شده که نیاز 80 میلیون ایرانی را تامین می‌کند گفت: سالانه 400 میلیون واحد گل در مازندران تولید و این میزان تولید نه تنها برای مازندران و کشور بلکه برای تمام دنیا قابلیت عرضه دارد.
شهیدی‌فر با اشاره به تولید 38 درصد برنج کشور و تولید 180 هزار تن کیوی با دارا بودن رتبه یک کشوری برای این محصول افزود: قرار است، هزار و 200 هکتار مناطق بالادست به کشت گل محمدی و گیاهان دارویی اختصاص داده شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پارسال یک میلیون و 350 هزار تن برنج در کشت نخست و 200 هزار تن شلتوک در پرورش رتون و کشت مجدد تولید شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها