خبرهای داغ:

خط و نشان طالبان برای سعودی‌ها

طالبان در واکنش به نشست امروز علمای اسلامی در عربستان اعلام کرد که کسی حق ندارد ملت پرافتخار افغانستان را تروریست بخواند، مقامات و علمای سعودی در مقابله اسلام و کفر از آمریکا حمایت نکنند.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۰۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، امروز ریاض میزبان نشست علمای اسلام است تا مشروعیت جنگ جاری در افغانستان را مورد بررسی قرار دهد.

طالبان در واکنش به این موضوع با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگ افغانستان بین الافغانی نیست و تجاوز نیروهای آمریکایی به این کشور بطور کامل مشهود است.

این گروه در توجیه درگیری خود اظهارداشت که جنگ جاری علیه دولت افغانستان نیست اما آنها اجیر آمریکا شده‌اند مانند زمان حمله شوروی که دولت کمونیستی وقت افغانستان از نیروهای شوروی حمایت می کرد.

در بیانیه این گروه آمده است، طالبان گروه تروریستی و شورشی نیست، مبارزه اسلام خواهی و آزادی خواهی را به پیش می‌برد، 70 درصد از خاک افغانستان را در اختیار دارد و خواستار روابط مثبت با کشورهای جهان است.

طالبان تاکید کرد که مبارزه با آمریکا جهاد دفاعی در برابر کافران مهاجم است، مذاهب فقهی اسلام درباره آن توافق نظر دارند؛ کسی حق ندارد ملت پرافتخار افغانستان را تروریست بخواند.

این گروه خاطرنشان کرد، اگر با وجود این کشوری تنها برای کسب رضایت ترامپ حکم صریح دین را باطل اعلام می‌کند و مجاهدین را یاغی و تروریست می‌خواند به نیروهای آمریکایی در تضعیف مسلمانان افغانستان کمک کرده است.

طالبان تصریح کرد، مردم افغانستان از مقامات و علمای سعودی انتظار دارند که در مقابله اسلام و کفر از آمریکای متجاوز حمایت نکنند.

این گروه از سازمان کنفرانس اسلامی نیز خواسته تا در شرایط کنونی نیز مانند دوران جهاد با شوروی به جای آمریکا از مردم افغانستان حمایت کند.

در پایان طالبان با تاکید به پیروزی بر آمریکا در افغانستان اظهارداشت: «همانطور که ما در مبارزه با انگلیس‌ها و کمونیست‌ها پیروز شدیم در مبارزه با آمریکا نیز پیروز خواهیم شد و توطئه‌های آنها نمی‌تواند تاثیر منفی بر روند مبارزه پیروز ما بگذارد».

این در حالی است که دولت افغانستان در یک سال اخیر تلاش کرده تا با همکاری عربستان نشست علمای جهان اسلام را در ریاض برگزار کرد تا مشروعیت مبارزه طالبان با نیروهای افغان و آمریکایی را به چالش بکشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار