خبرهای داغ:
در جلسه اشتغال روستایی و عشایر فرمانداری سرخه مطرح شد؛
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ضمن حضور در جلسه اشتغال روستایی و عشایر فرمانداری شهرستان سرخه برنامه‌های این نهاد را باهدف توسعه اشتغال پایدار روستایی در سال ۹۷ برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سرخه را ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۲۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای اولین بار، اعتبار پیش‌بینی‌شده برای ایجاد اشتغال  پایدار مناطق روستایی با حجم بسیار گسترده‌ای اختصاص‌یافته است افزود: همه افراد مرتبط  باید از این فرصت و پیش آمد مبارک استفاده کرده و تمام توان خود را برای بهره بری ایجاد فرصت‌های شغلی در  مناطق روستایی و عشایری به‌کارگیرند.

سید جواد رضوی شناسایی و استعداد سنجی خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را یکی از اقدامات در دست اجرا این نهاد برشمرد و گفت: نیازمندی خانوارها تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان در ۱۱ سرفصل شناسایی و خدمات حمایتی این نهاد به‌ویژه در بخش اشتغال در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد تولیدکننده فقر نیست‌ بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با عملکرد مطلوب، منجر به توقف چرخه تولید فقر شوند.

رضوی با اشاره به اینکه ۲۰,۲ درصد از جمعیت استان سمنان ساکن مناطق روستایی هستند بیان کرد: ۳۶ درصد جمعیت شهرستان سرخه ساکن مناطق روستایی هستند که با جدیت تمام نسبت به جذب تسهیلات برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی اقدام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان آثار مثبت اشتغال در مناطق روستایی را توانمندی و کاهش فقر برشمرد و گفت: علاوه برجذب تسهیلات ارتقای کیفیت طرح‌های اشتغال باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل پایین بودن نرخ تسهیلات اشتغال‌زایی باید از فرصت‌طلبی برخی از افراد در دریافت تسهیلات جلوگیری شود افزود: علاوه بر سرعت دقت در اجرای طرح، بسیج کردن همه امکانات جهت دستیابی به اهداف باید اجرا شود تا دستاوردهای اجرای طرح‌های اشتغال و آثار مثبت آن برای همه ملموس شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها