فرمانده سپاه آستانه‌اشرفیه از اجرای طرح «همگام با کشاورز» توسط مربیان کانون مهندسین بسیج آستانه‌اشرفیه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۳۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

سرهنگ پاسدار حسن حبیبی در حاشیه برگزاری کلاس‌های آموزشی طرح «همگام با کشاورز» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح   از سال ۱۳۹۵ در این شهرستان آغازشده است اظهار کرد: در این طرح ۲۰ کارشناس مجرب در ۲۰ روستای شهرستان آستانه‌اشرفیه مشغول آموزش‌های نوین کشاورزی به روستاییان علاقه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه در هر روستا ۲۰ کشاورز پیشرو تحت نظارت مربیان مشغول به تولید محصول استراتژیک است افزود: سطح کل فعالیت مربیان بیش از ۶۶۶ هکتار بوده که در طول این دو سال گذشته افزایش اطلاعات کشاورزان در استفاده از روش‌های مبارزه با آفات و بیماری‌ها به‌صورت غیر شیمیایی و افزایش مکانیزاسیون در مراحل کاشت، داشت و برداشت و تولید بیشتر محصول ارگانیک و سالم از نتایج قابل‌ذکر تلاش مربیان در روستاها و آموزش‌های مختلف به کشاورزان است.

فرمانده سپاه آستانه‌اشرفیه گفت: مربیان طرح همگام با کشاورز کانون بسیج مهندسین با همکاری مستقیم با پایگاه‌های بسیج روستا و استفاده و هماهنگی با فرماندهان آن‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی در پایگاه‌های بسیج و مساجد روستا نقش بسزایی در اشتغال‌زایی و ترغیب جوانان و علاقه‌مندان به آموزش‌های نوین علمی و فنی کشاورزی داشتند.

حبیبی افزود: در این مرحله مربیان طرح «همگام با کشاورز» با توزیع نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود سولفات پتاسیم به میزان ۶۰۰ کیلوگرم (۶ تن) و کود مایع پتاسیم به مقدار ۴۵۰ لیتر در میان کشاورزان طرح باعث افزایش کیفیت و کمیت محصول برنج و ایجاد انگیزه مضاعف در میان کشاورزان طرح‌شده است.

وی گفت: با اجرای این طرح می‌توان باروحیه جهادی در راستای رسیدن به خودکفایی در تولید محصول استراتژیک برنج باعث اعتلای کیفیت و کمیت برنج شده و کاهش هزینه و افزایش درآمد کشاورزان حاصل کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات