خبرهای داغ:
امام جمعه خوی:

احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ضروری است

امام جمعه خوی گفت: احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۵۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در کارگاه آموزشی و توانمند سازی مدیران امر به معروف سپاه خوی با اشاره به اهميت و جايگاه عفت و پاکدامنی تصريح کرد: تا زماني که خود شخص ناهی از منکر عامل به وظيفه خود نباشد در اين امر بزرگ تاثير گذار نخواهد بود.

وی به آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: امر به معروف و نهی از منکر دارای برکات معنوی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می باشد که آیات و روایات زیادی اهمیت این موضوع را به صراحت بیان کرده است.

این مسئول ترویج فرهنگ عاشورا را زمینه ساز برای احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان كرد: امام حسین(ع) با قیام و شهادت و حضرت زینب(س) با خطابه های خود در دربار یزید و ابن زیاد  امر به معروف را عملا به جامعه جهانی نشان داد.

معاون دادستان خوی افزود: اگر مسئله امر به معروف در جامعه عمل شود آن اجتماع از بلا‌ها و آسیب‌های اجتماعی دور خواهد ماند و بالعکس اگر به آن عمل نشود آن جامعه دچار آسیب و نقصان و مشکلات فراوان خواهد شد.

 حجت الاسلام رشت بر  گفت: امر به معروف راه و روش انبیا الهی وائمه معصوم(ع) بوده و همیشه آن بزرگواران امت را به انجام کارهای شایسته و ثواب که همان معروف است راهنمایی و ارشاد می‌کردند و همین امر به معروف و نهی از منکرباعث می‌‌شود تا دیگر کارهای واجب نیز انجام و به نحو احسن برگزار و مورد قبولدرگاه الهی شود.

وی به برخی از پروندهای شهرستان در این زمینه اشاره کرد و گفت: مسئولین ما باید در این زمینه فعال باشند تا بصیرت دهی به حدکافی بین مردم باشند چرا که دشمنان در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی سعی می کنند حرام خدا را حلال جلوه کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوی در ابتدا ضمن خیرمقدم گویی عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه این شهرستان را تشریح کرد و بیان داشت: این دو از فروع دین اسلام است و شناخت  این دو مقوله به جهت حفظ ارزش‌های الهی و جلوگیری از تباهی جامعه ضروری و لازم  است.

سرهنگ پاسدار عیوضلو ادامه داد: حیات جامعه اسلامی و رشد و پویایی مردم در گرو احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و مادامی که وظیفه آحاد مختلف جامعه دربرخورد با رذائل اخلاقی یا ترک معروف به درستی انجام شود به مرور شاهد از بین رفتن منکرات خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار