خبرهای داغ:
دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: ستاد نماز جمعه باید برای انقلاب اسلامی کادرسازی و نیروسازی کند و برای هر انتخاباتی مثل شوراها و مجلس نیرو معرفی کند.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۷۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان، حجت الاسلام محمد رضا صالحیان در جلسه ستاد نماز جمعه نصرآباد جرقویه با بیان این که ستاد نماز جمعه وصل به ولایت و سالم ترین نهاد کشور است اظهار کرد: امروز مشکل مدیریتی در کشور داریم و ستاد نماز جمعه باید برای انقلاب اسلامی کادرسازی  و نیروسازی کند و برای هر انتخاباتی مثل شوراها و مجلس نیرو معرفی کند و به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه.

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: فرد در مدرسه و دانشگاه تخصص می آموزد و ما باید با منبر و محراب و جمعه و جماعت او را متعهد بار بیاوریم؛ فرد متخصص متعهد وقتی مسوولیتی پیدا کرد اگر به او پیشنهاد حقوق نجومی دادند آن را رد می کند و مانند شهید رجایی وقتی نهارش را در محل کارش می خورد پول آن را از جیبش می داد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر کشور گفت : اگر دو تن سکه را به یک بقال در نصرآباد می دادند خیلی بهتر بین مردم توزیع می کرد تا این که یک دستگاه عریض و طویل با این همه امکانات و نیرو و ساختمان و سلسله مراتب اداری به نام بانک مرکزی همه را به یک نفر بدهد.

 

مسوول رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تصریح کرد: وظیفه دیگر ستاد نماز جمعه سرشکن کردن کارها و وظایف از طریق داشتن نماینده بین اقشار مختلف از جمله خانواده معظم شهدا، جوانان، کسبه، هیات ها، مساجد و مدارس است تا این فرد به عنوان رابط بین امام جمعه و گروه مربوطه هماهنگی لازم را به عمل وارد و به صورت هفتگی یا ماهانه جلسه مشترک با حضور امام جمعه بگذارد و برای حضور در مراسم های مختلف بویژه نماز جمعه مشوق و اطلاع دهنده باشد.

حجت الاسلام صالحیان با تشکر از حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گفت: شهردار باید عضو اصلی ستاد باشد و اگر نمی تواند یک نماینده تام الاختیار معرفی کند.

نامبرده با اشاره به حدیث شریف حضرت امام صادق علیه السلام که فرموده اند : «کسی که نماز را سبک بشمارد در قیامت از شفاعت ما بهره مند نمی شود.» خاطرنشان کرد: بهره مند نشدن از شفاعت یعنی از دست دادن یک امتیاز مهم در روز قیامت و این امر هم مربوط به عبادت فردی و هم در حوزه سیاسی و اجتماعی است که مهمترین ان نماز جمعه است و این وظیفه ستاد است که زمینه حضور پرشور مردم در نماز جمعه را فراهم کند.

وی با بیان دو شیوه سنتی و مدرن برای امام جمعه اذعان کرد: یک شیوه حضور مرتب بین مردم و گفت و شنود با انها در کوچه و بازار و مسجد است که شیوه علما در قدیم بوده و بسیار موثر و اثر گذار در جذب مردم خواهد بود که نیاز به امکانات خاصی ندارد و شیوه دیگر کار فرهنگی از طریق برگزاری مسابقه و اردو است که نیازمند امکانات و بودجه است که در صورت تامین از طریق شهرداری، بخشداری، فرمانداری و دیگر ادارات و کمک های مردمی قابل اجراست.

مسوول مذکور ادامه داد: امام جمعه باید در غم و شادی مردم شریک و سنگ صبور انها باشد و برای مردم از تولد تا مرگ برنامه داشته باشد.

وی هدف خود از سفر به نصرآباد را قدردانی از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام کمال شتی امام جمعه نصرآباد و عرض خدا قوت به ایشان بیان کرد و تصریح کرد: حجت الاسلام دشتی در تمام جلسات. مراجعات و تماس ها به فکر مردم و منطقه است و تا کنون یک درخواست شخصی هم نداشته است.

ارسال نظرات