حمایت از کالای ایرانی نیازمند مفهوم‌سازی و اراده‌ی قوی است

پژوهشگر موفق کوهدشتی گفت: در بحث حمایت از فکر و کالای ایرانی ما نیاز به مفهوم‌سازی و البته اراده‌ی قوی هستیم تا از عرصه شعار به عمل حرکت کنیم.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۸۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶

محمدامین جمشیدیان، پژوهشگر موفق کوهدشتی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان، در رابطه با موفقیت‌هایش اظهار داشت: پژوهشگر برتر استان مرکزی در جشنواره وزارت علوم در سال ۱۳۹۵، منتخب برترین مقاله در سومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت در قرن ۲۱ در کشور ایتالیا، عضو کمیته دواران چندین کنفرانس بین‌المللی و ملی و ژورنال‌های داخلی، دارا بودن بیش از ۲۰ مقاله علمی -پژوهشی، تخصصی و کنفرانس بین‌المللی داخلی و خارجی در کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلستان، فرانسه، روسیه، دانمارک، ترکیه و امارات و جدیدترین موفقیت من دریافت رتبه برتری مقاله در سومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های مدیریت و علوم انسانی است که به‌عنوان سخنران و عضو کمیته داوران در این کنفرانس است.

وی با اشاره به اینکه پژوهش زیربنای توسعه است و ما نیازمند تغییر دیدگاه در این حوزه هستیم عنوان کرد: اکثر پژوهش‌های خود را با توجه به نیاز حوزه مربوطه که بحث مدیریت منابع انسانی است، انجام می‌دهم.

 وی اظهار داشت: منابع انسانی و چالش‌های مربوط به این حوزه در جهان رقابتی امروز بسیار موردتوجه پژوهشگران است چراکه عامل موفقیت و بقا سازمان‌ها به عنصر انسان وابسته است.

جمشیدیان درزمینهٔ روند تولید علم در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: تولید علم در حوزه علوم انسانی قطعاً به لحاظ کمی سیر صعودی داشته است اما به نظرم در حوزه علوم انسانی باید نگاه‌ها به سمت کیفیت و کاربردی بودن پژوهش‌ها با توجه به متغیر فرهنگی و نظام ارزشی حاکم بر جامع ما تغییر کند.

وی با اشاره به شعار سال و بحث حمایت از فکر و کالای ایرانی، گفت: در بحث حمایت از فکر و کالای ایرانی ما نیاز به مفهوم‌سازی و البته اراده‌ی قوی هستیم تا از عرصه شعار به عمل حرکت کنیم.

این پژوهشگر کوهدشتی افزود: تکیه به فکر و توان نیروی متخصص و جوان در این مسیر و اعتماد به نسل جوان برای توسعه کشور می‌تواند تسهیل گر امور باشید.

 وی در رابطه با وضعیت حمایت از کالا و فکر ایرانی در سطح کشور خاطرنشان کرد: حدود چهل سال است که کشور ما با معضلی به نام تحریم روبه‌رو است و هر باره با پاک کردن صورت‌مسئله معتقدیم که از سد این تحریم‌ها با ایستادگی و موفقیت عبور کردیم اما واقعیت این نقطه‌ضعف، اقتصاد دولتی و تک‌محصولی به نام نفت است.

این پژوهشگر لرستانی تصریح کرد: ما باید تکلیف خودمان را با اصل ۴۴ قانون اساسی و برنامه‌های توسعه در بحث خصوصی‌سازی مشخص کنیم که حمایت از کالای ایرانی در اینجا به‌طور مشخص مهم جلوه می‌کند.

جمشیدیان با اشاره به اینکه ما نیازمند نگاه ویژه‌ای به علوم انسانی هستیم و باید سیاست‌های نظام آموزشی ما نسبت به این حوزه تغییر کند بیان کرد: با سوق دادن جوانان نخبه در رشته‌هایی همچون مدیریت و اقتصاد و حمایت از آنان، شرایط را برای بهبود فضای مدیریت و کسب‌وکار در کشور فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار