رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان

کاهش ۵۰ درصدی مرگ و میر مادران باردار در مناطق صعب العبور لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عصر گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در لرستان امکاناتی مانند دو بالگرد در اختیار لرستان قرار گرفت و همین امر باعث کاهش مرگ و میر مادر به نصف شده است.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۹۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان روان‌پزشکی مهر خرم‌آباد که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد بیان کرد: بیمارستان مهر یک بیمارستان اعصاب روان و تنها بیمارستان تخصصی و رسمی این حوزه در لرستان است.

وی افزود: اجرای طرح تحول سلامت در دولت گذشته باعث ایجاد انقلاب بزرگی در نظام درمانی کشور به ویژه در استان‌های محرومی مانند لرستان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد:با افتتاح بیمارستان 64 تخت‌وخوابی مهر تعداد تخت‌های حوزه اعصاب و روان در استان به تعداد  193 تخت رسیده و با بهربرداری از بیمارستان‌های در دست ساخت در آینده‌ای نزدیک به نرم استاندارد کشور در حوزه اعصاب و روان خواهیم  رسید.

ساکی بیان کرد: حدود 27 درصد جامعه به اختلالات اعصاب و روان دچار بوده و لذا باید برای کاهش هزینه‌های درمانی اقدامات گسترده‌ای در بخش پیشگیری در این حوزه انجام دهیم.

وی افزود: قبل از اجرای طرح تحول سلامت در لرستان به ازای هر هزار نفر در استان هشت‌دهم تخت بیمارستانی وجود داشت اما بعد از اجرای این  طرح این میزان در لرستان به 1.4 رسیده که فاصله اندکی با نرم کشور دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: با اتمام طرح‌های حوزه سلامت در لرستان در افق 1404 به ازای هر یک هزار نفر شاهد 2.2 تخت بیمارستانی در استان خواهیم بود.

ساکی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در لرستان امکاناتی مانند دو بالگرد در اختیار لرستان قرار گرفت و همین امر باعث کاهش مرگ و میر مادر به نصف شده است.

وی افزود: خوشبختانه در لرستان خیرین همکاری بسیار خوبی با علوم پزشکی لرستان داشته و امسال 70 میلیارد کمک کرده‌اند و در مجموع  در طرح‌های درمانی که توسط خیرین در لرستان انجام شده نزدیک به 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار