طلبه جوان حوزه علمیه زاهدان:

انقلاب اسلامی بزرگترین معروف است

طلبه جوان حوزه علمیه زاهدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر، کلید تحقق احکام اسلام و نشانه حضور مثبت اهل ایمان در جامعه است.
کد خبر: ۹۰۳۴۳۴۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱

مرتضی کده ای در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید به فرهنگ حاکم در روابط مردمی تبدیل شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر کلید تحقق احکام اسلام و نشانه حضور مثبت اهل ایمان در جامعه است.

وی با اشاره به این مطلب که انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر باید در اولویت امور قرار گیرد، افزود: متاسفانه یکی از راه های نفوذ دشمن استفاده از خلاء‌های فرهنگی به جامعه است.

کده ای اظهارداشت: امر به معروف و نهی از منکر امری است که در قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) تأکید فراوانی شده بنابراین بر همه ما لازم و ضروری است تا فرهنگ سازی و نهادینه شدن این فریضه در بین آحاد جامعه بصورت تذکر لسانی اقدام کنیم.

طلبه جوان زاهدانی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر، کلید تحقق احکام اسلام و نشانه حضور مثبت اهل ایمان در جامعه است ادامه داد: انقلاب اسلامی زمینه را برای تحقق معروفات در جامعه فراهم کرد و سبب شد اصول دین و اسلام در جامعه جدی گرفته شود.

وی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا اهمیت این فریضه در جامعه تبیین شود و به آمران به معروف و ناهیان از منکر اهمیت داده شود.

کده ای تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک شیوه و روش بنیادی به تک تک افراد جامعه آموزش داده شود.

طلبه جوان حوزه علمیه زاهدان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از احکام عملی مسلمانان و از فروع دین اسلام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار