با هدف اشتغال زایی و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) ۵۲ طرح مولد خورشیدی خانگی در استان نصب و راه‌اندازی شده است.  
کد خبر: ۹۰۳۴۴۳۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد هرمزگان گفت: هزینه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی خانگی تولید برق حدود ۲۷ میلیون تومان است که این هزینه ساخت از محل منابع کمیته امداد و منابع بانکی تأمین می‌شود و مددجو از محل فروش برق اقساط وام را پرداخت می‌کند.

عبدالرضا خسروانی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی بر اساس ظرفیت مناطق مختلف هر شهرستان ایجاد می‌شود افزود: نیروگا‌های خورشیدی در شهرستان‌های میناب، رودان، بستک، حاجی‌آباد و بخش رودخانه راه‌اندازی شده است.
وی گفت:تاکنون برق تولیدی در منازل ۳۰ مددجو از طریق پنل‌های خورشیدی به شبکه سراسری متصل شده و اقدامات برای اتصال به شبکه ۲۲ واحد دیگر در حال اجراست.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد هرمزگان افزود:با برنامه ریز‌های صورت گرفته برق تولیدی پنل‌های خورشیدی پس از راه‌اندازی و نصب، مطابق تعرفه وزارت نیرو از مددجویان خریداری و به‌حساب مجری طرح واریز می‌گردد.
خسروانی گفت: تولید انرژی برق خانگی یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است و هم به‌عنوان یکی از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر به شمار می‌آید.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد هرمزگان گفت:از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۸۵ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان جویای کار استان اجراشده که در این زمینه بیش از دو میلیارد و ۴۲ میلیون تومان هزینه شده است.
ارسال نظرات