خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با کارکنان کمیته امداد بخش الموت غربی دیدار و در منزل دو تن از مددجویان این نهاد در این منطقه حاضر شد و برای رفع مشکلات آنها دستورات لازم را صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۳۴۴۹۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خطاب به کارکنان کمیته امداد الموت غربی گفت: امدادگران به واسطه حضور در کمیته امداد امام (ره) علاوه بر وظیفه قانونی خدمت به مردم، تکلیف شرعی و دینی نیز بر دوش دارند و همواره باید خود را مدیون و بدهکار مردم به خصوص قشر محروم مستضعف بدانند.
وی ادامه داد: عده قلیلی که اسلام را نشناخته‌اند و با اندیشه‌های امام (ره) ناآشنا، بیگانه و یا در تضاد بودند با نگاه مادی و برگرفته از وسوسه‌های شیطانی سعی کردند تا بر علیه کمیته امداد امام (ره) جریان سازی کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: فارغ از اینکه کمیته امداد را امام (ره) با الگوگیری از سیره نبوی و علوی در دستگیری از محرومان تأسیس کرد تا این نهاد در ایام مختلف کشور فارغ از گرفتاری‌ها و مسائل جاری به خدمت نیازمندان بپردازد.
وی تأکید کرد: همین رویکرد الهی موجب شد تا با عنایت الهی و نیت خالصانه، مشارکت همه جانبه و همراهی گسترده مردم؛ کمپین نه به کمیته امداد به شکست بیانجامد.
مؤمنی رسالت خدمت مردم را مهم و جدی برشمرد و گفت: برای حفظ اعتماد مردم و داشتن خدمتی شایسته به مردم لازم است سعه صدر، برخورد مناسب با ارباب رجوع و پرهیز از التهاب آفرینی سرلوحه همه کارگزاران نظام اسلامی باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: دشمن به صورت هدفمند اعتماد عمومی را هدف گرفته است و در این میان کمیته امداد یکی از عوامل اعتماد مردم به نظام اسلامی است از این رو دشمن این سوپاپ اطمینان و سرمایه اجتماعی را هدف گرفته است ولی حضور گسترده مردم در برنامه‌های کمیته امداد نشان از اعتماد عمومی به این نهاد است.
وی اساس کار کمیته امداد را خدمت به مردم دانست و تأکید کرد: کسانی که چنین وسوسه‌های شیطنت آمیزی را مطرح می‌کنند، کمیته امداد امام خمینی (ره) را نشاخته اند چراکه این نهاد جایی برای سیاسی کاری، فعالیت سیاسی، فعالیت اقتصادی نیست.
مؤمنی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یک موسسه خیریه با حضور جمعی افراد نیکوکار نیست بلکه نهادی است که خیران و نیکوکاران از اقشار مختلف را گردهم آورده است تا با نیت الهی و در چارچوب قانون و شرع فعالیت کنند.
وی با اشاره به نظارت سازمان مفید راهبر علاوه بر سایر سازمان‌های نظارتی بر کار کمیته امداد، توضیح داد: فعالیت کمیته امداد امام (ره) در تمامی ابعاد روشن و قابل ارائه است و تنها خط قرمز ما در ارائه اطلاعات به جامعه مربوط به مشخصات مددجویان است چراکه اعتقاد به حفظ کرامت انسانی و صیانت از شخصیت مددجویان داریم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: برخلاف برخی خیریه‌ها که تعداد بالای نیازمندان را برای خود افتخار می‌دانند، کمیته امداد رشد مددجویان توانمند شده که قادر به تأمین معیشت خود هستند را عامل افتخار برای خود می‌داند.
وی یادآورشد: همین رویکرد موجب شده تا اساس خدمات کمیته امداد به نیازمندان ارتقای فرهنگی، اشتغال زایی برای استقلال معیشتی و رفع موانع اصلی همچون مسکن و درمان از زندگی آنها باشد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها