جلسه شورای اداری، اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با حضور امیاری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، کرد نماینده حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی، یوسفی فرماندار، روسای ستادی و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای استان به میزبانی شهرستان خاش برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۴۴۹۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، جلسه شورای اداری، اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با حضور امیاری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، کرد نماینده حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی، یوسفی فرماندار ، روسای ستادی و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای سراسر استان به میزبانی شهرستان خاش برگزارشد.

محمود رضا امیاری، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در این جلسه با اشاره به نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران شهرستانها در توسعه ورزش استان، گفت: با اولویت قرار دادن حوزه ورزش و جوانان توسط فرمانداران شهرستانهای استان و اقدامات موثر آنان در پشتیبانی از اداره کل، شاهد توسعه و پیشرفت چشمگیر این دو حوزه در جامعه هستیم‌ که علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین جوانان باعث کاهش آسیب های اجتماعی نیز خواهد بود.

وی افزود: با پیگیری های فرماندار و نماینده مردم خاش، شش باب زمین چمن مصنوعی فوتبال به این شهرستان اختصاص یافته است که در بخش های مرکزی، نوک آباد و ایرندگان تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

امیاری جاده سلامت مجموعه ورزشی شهید امام بخش، گود زورخانه و پروژه زمین چمن فوتبال حیدرآباد را از طرح های آتی در این شهرستان برشمرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان در خصوص افزایش اعتبارات حوزه ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان از مالیات بر ارزش افزوده، یاد آور شد: با تلاش و حمایت های مسئولین استانی و کشوری، اعتبارات خوبی هم در بخش ورزشی و هم عمرانی برای استان اختصاص یافته که سبب شد اداره کل ورزش و جوانان برای اولین بار سرانه ورزشی ادارات ورزش و جوانان شهرستانها را افزایش داده و نقدینگی لازم جهت اجرای پروژه های عمرانی - ورزشی را در اختیار آنها قرار دهد.

این مسئول در خصوص ظرفیت ها و استعدادهای حوزه ورزش و جوانان، گفت: با برنامه ریزهای انجام شده توسط اداره کل ورزش و جوانان، طرح استعداد یابی در 15 رشته هدف در کل استان توسط ادارات ورزش و جوانان شهرستانها در حال اجرا می باشد. که شهرستان خاش با توجه به شرایط جغرافیایی و طبیعت بکر تفتان، می تواند در رشته های مختلف از جمله کوهنوردی قهرمانان با ارزش به کشور معرفی کند.

امیاری، توجه و حمایت از ورزش بانوان را از اولویت های اصلی اداره کل ورزش و جوانان برشمرد و اظهارداشت: از ورزش بانوان در تمام رده های سنی هم دربخش ورزش همگانی و هم قهرمانی حمایت ویژه می شود. چون اعتقاد داریم برای شناختن هر چه بهتر استان و مطرح کردن آن در سطح کشور، از طریق ورزش و قهرمان پروری به نتیجه مطلوبی خواهیم رسید.

یوسفی، فرماندار خاش نیز در این جلسه، عملکرد و حضور اداره کل ورزش و جوانان را در حوزه ورزش و جوانان خاش ستود وگفت: نقش آفرینی مدیریت اداره کل ورزش و جوانان در توسعه و پیشرفت زیرساخت های ورزشی شهرستان خاش قابل تقدیر است، در مدت کوتاه مدیریت آقای امیاری شاهد ارتقای شاخص های حوزه ورزش و جوانان و عملکرد خوب ایشان در کل استان هستیم.

حمید الدین یوسفی در ادامه از جاذبه های گردشگری تفتان و ظرفیت های بالقوه جوانان این منطقه نام برد و افزود: با وجود استعدادهای فراوان در حوزه ورزش و جوانان تلاش خواهیم کرد با تعامل با اداره کل، امکانات و فضاهای ورزشی بیشتری در اختیار این جوانان قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: همچنین آمادگی همکاری همه جانبه با اداره کل ورزش و جوانان در زمینه افزایش بیمه ورزشی، میزبانی مسابقات و تورنمنت های استانی و کشوری و توسعه عمرانی در خصوص زیرساخت و آماده سازی هر تعداد زمین برای چمن مصنوعی فوتبال را داریم.

علی کرد، نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش، با اشاره به استعدادهای فراوان در سطح استان، اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان، طرح استعدادیابی بسیار خوبی در شهرستانها و روستاهای سطح استان اجرایی کرده است که شاهد آن درخشش جوانان غیرتمند این مرز و بوم در مسابقات و میادین بین المللی هستیم. البته دیگر دستگاه های اجرایی استان با تعامل و همکاری اداره کل ورزش و جوانان در جهت شکوفایی استعدادهای بالقوه این جوانان پرشور و نشاط باید مشارکت داشته باشند.

وی در بحث بازیهای بومی و محلی سطح استان اشاره کرد و افزود: برای حفظ و بقایای بازیهای بومی و محلی و رسمی کردن آنها در سطح کشور باید برنامه ریزهای مدون و تلاش های گسترده صورت گیرد. چرا که بعنوان یک هویت و فرهنگ غنی برای این خطه از ایران محسوب می شود.

کرد نحوه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان را در حوزه انتخابیه خود بسیار عالی توصیف کرد و گفت: با وجود کمبود اعتبار و محدودیت ها، گام های بسیار خوبی در خصوص احداث و راه اندازی چمن های مصنوعی فوتبال، سالن های ورزشی و تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی شهرستان خاش از سوی مهندس امیاری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان در این مدت کوتاه مدیریتش برداشته شده است و با همت و پیگیری ایشان در آینده نزدیک شاهد عملیات اجرایی گود زورخانه ای و چندین پروژه مهم ورزشی دیگر در این شهرستان خواهیم بود.
ارسال نظرات