خبرهای داغ:
مدیرکل ثبت احوالآذربایحان شرقی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی هشترود با بیان اینکه ۹۹.۷ درصد وقایع حیاتی استان در وقت قانونی ثبت شده است، گفت: ثبت وقایع حیاتی دریچه ای به سوی شناسایی نیازهای نسل آینده است.
کد خبر: ۹۰۳۴۶۱۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی؛ احد جودی افزود: ثبت به موقع وقابع حیاتی ضمن کاهش آسیب های اجتماعی ابزار کارآمدی برای سیاستگذاران و برنامه ریزان کشور می باشد.
وی با بیان اینکه در استان از اول امسال ۲/۱۳ درصد کاهش ازدواج رخ داده و ۷/۱ درصد طلاق نیز کاهش داشته است خاطر نشان کرد: ازدواج های زیر ۱۵ سال در استان به تعداد ۳ هزار و ۶۳۵ فقره ازدواج بوده است.
جودی ادامه داد:  در سال ۹۶ ازدواج های زیر ۱۵ سال( ۱۰ الی۱۵سال) در شهرستان های آذرشهر، بناب، ملکان، هشترود صورت گرفته و هشت ازدواج نیز زیر ۱۰ سال صورت گرفته و ثبت شده  است.
 مدیرکل ثبت احوال استان نرخ طلاق در استان را نیز ۳/۲ درصد یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت ۳/۲ طلاق عنوان کرد.
جودی در ادامه با بیان اینکه وام ازدواج برنامه غلطی است افزود : این وام باعث می شود جوانان ما از اول زندگی شان به قرض بیافتند و فکر و ذهنشان به پرداخت اقساط این وام باشد.
وی گفت: دولت بهتر است به جای واج ازدواج هرینه ازدواج آن هم بلاعوض به جوانان پرداخت کند.
جودی اضافه کرد: چرا وقتی چند قلویی صورت می گیرد دولت حمایت می کند اما اگر زوجینی هر سال بخواهند فرزندی به دنیا بیاورند اصلا حمایتی نمی شود.
 فرماندار هشترود هم جمعیت شهرستان هشترود را سالمند عنوان نمود و بیماری های قلبی و عروقی , تنفسی و سرطان را علل مرگ و میر رتبه اول تا سوم در این شهرستان عنوان نمود.
امین امینیان گفت: شهرستان هشترود بالاترین نرخ منفی رشد جمعیت علی الخصوص در روستاها می باشد.
وی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال 95 نرخ رشد جمعیت استان 97 درصد بوده که شهرستان با منفی 1.2 درصد پائین ترین نذخ رشد را داسته است.
فرماندار هشترود گفت: از کل ولادت های ثبت شده در سه ماهه امسال 102 مورد شهری و 162 مورد روستایی بوده که از این تعداد 141 مورد پسر و مابقی دختر بوده است.

ارسال نظرات