مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی:

جشن‌های زیر سایه خورشید در ۱۵۰۰ نقطه جهان برگزار می‌شود

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی بیان داشت: یازدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید در ۱۵۰۰ نقطه جهان برگزار می‌شود
کد خبر: ۹۰۳۴۶۶۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مجتبی مختاری در نشست خبری یازدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: جشن‌های زیر سایه خورشید از سال ۸۶ آغاز به کار کرده است و امسال یازدهمین دوره این جشن‌ها همزمان با ایام فرخنده و با سعادت دهه کرامت در ۱۵۰۰ نقطه جهان برگزار می‌شود.

مختاری با اشاره به اهداف کلی و کیفی برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید، گفت: فرهنگ سازی امید و شادابی، زمینه‌سازی گسترش محبت به آستان ائمه اطهار (علیهم السلام) و معارف ناب موجود در سنت و سیره رضوی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی، مشارکت نهاد‌های ملی و ترغیب و حمایت از حرکت‌های مردمی از جمله اهداف این جشن‌هاست.

وی همچنین ترویج سنت و سیره امام رضا (ع) با رویکرد بیان مفاهیم کاربردی متناسب با نیاز مخاطب، فضاسازی عمومی و پاسداشت مناسب دهه کرامت، فراگیری و بسترسازی افزایش امید، همبستگی و شادی و نشاط معنوی در سطح اجتماع، ایجاد بستر و ظرفیت مناسب برای برقراری ارتباط معنوی با حضرت رضا (ع) و افزایش و ارتقای ارادت و محبت به آستان امام رئوف (ع) را از دیگر اهداف کیفی این جشن‌ها برشمرد.

برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در تمام استان‌ها

مختاری ابراز کرد: در سال گذشته تنها ۶۵ درصد شهرستان‌های کشور از برنامه‌های این جشن‌ها استفاده کرده بودند که امسال به لطف و عنایت حضرت رضا (ع) کاروان‌های زیر سایه خورشید در همه شهرستان‌های کشور برنامه اجرا خواهند کرد.

وی گفت: ۷۵ کاروان رضوی در داخل کشور متشکل از خدمه حرم مطهر رضوی، مبلغان روحانی، مداحان، فعالان فرهنگی و قاریان قرآن با محوریت پرچم متبرک آستان ملکوتی حضرت رضا (ع) در برنامه‌های زیر سایه خورشید حضور خواهند داشت.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی تصریح کرد: ۲۰۰۰ تشکل با همراهی نوجوانان و جوانان خدمتگزار ترویج فرهنگ رضوی و عاشقان و دلباختگان حضرت رضا (ع) در سراسر کشور و در قالب جشن‌های مردمی و معنوی، بیش از ۹ هزار عملیات فرهنگی را در پهنه جغرافیای کشور به منصه ظهور می‌گذراند.

وی ادامه داد: امسال جشن‎های دخترانه «معصومه» برگزار می‌شود و تعداد ۸ هزار نفر از دختران در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

مختاری دیدار با نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه سراسر کشور، دیدار با علمای ادیان و مذاهب گوناگون، اعزام گروه‌های امدادی و پزشکی همراه با کاروان‌های رضوی به مناطق محروم، دیدار با خانواده معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان و...، حضور در بیمارستان‌ها، زندان‌ها، مراکز اصلاح تعلیم و تربیت، پادگان‌ها، منازل بیماران خاص، خانه سالمندان، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و.. را از جمله برنامه‌های اجرایی این کاروان‌ها برشمرد.

حمایت از کالا‌های ایرانی و تقدیر از تولیدکنندگان

وی افزود: امسال نیز با توجه به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» حضور در مراکز صنعتی، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید خرد و کلان، حضور در بازار و در بین اصناف مختلف به ویژه فروشندگان و تولیدکنندگان کالای ایرانی، حضور در مراکز تولیدی و مطالعاتی دانش بینان، قدردانی از صنعتگران، کارآفرینان، دانشمندان، کارگران و.. از جمله برنامه‌هایی اجرایی در این دوره از جشن‌هاست.

مختاری ابراز کرد: در سال جاری در حوزه بین الملل جشن‌های «زیر سایه خورشید» با رشد کیفی قابل توجهی همراه با طراحی برنامه‌های ویژه رو به رو خواهد بود، این جشن‌های مردمی در سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در جشن‌های امسال حدود ۳ میلیون بسته متبرک و فرهنگی در کنار سایر هدایا در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور بین عاشقان و دلباختگان امام هشتم (ع) توزیع خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها