امام جمعه شهرستان خمین گفت: در اندیشه سیاسی امام راحل(ره)، قیام برای خدا و انقلاب در مسیر تحقق هدف های الهی،فرد یا جمع نمی شناسد و تنها تشخیص ضرورت تکلیف، محرک هر فرد جامعه است.
کد خبر: ۹۰۳۴۶۶۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین،حجت الاسلام سید علی حسینی پور امام جمعه خمین در دیدار  جمعی از رزمندگان سپاه ناحیه خمین با بیان موضوع مهم قیام که در آیه 46 سوره سباء به آن اشاره شده است، گفت: خداوند یک موعظه به انسان داده است و آن موعظه که واعظش خدا و آورنده آن پیامبر(ص) است، دارای اهمیت بسیاری است که برای خدا قیام کنید و این قیام لازم نیست که در ابتدایک اجتماع بزرگ باشد، بلکه می تواند دوتا دوتا و یا تنهایی نیز باشد.

وی بیان کرد: قیام اگر برای خدا باشد از این که تنها یا جمع باشد دیگر ترس و لرزشی نیست  و می توان به قیام امام(ره) اشاره کرد که از چندین سال قبل « سال 1341» به شکل اجتماع کچک شروع و بعد از گذشت سال ها این قیام به سرانجام و پیروزی رسید.

حجت الاسلام حسینی پور ادامه داد: در اندیشه سیاسی حضرت امام(ره)، قیام برای خدا و انقلاب در مسیر تحقق هدف های الهی، فرد و جمع نمی شناسد و تنها تشخیص ضرورت تکلیف، محرک هر فرد در جامعه است.

وی افزود: در جامعه هر فرد اگر تشخیص قیام برای خدا داد، وظیفه دارد حرکت و قیام کند هر چند تنها باشد و کسی او را همراهی نکند، همانند برخی از ائمه از جمله حضرت موسی(ع) که شبان بود و تنهایی مامور شدند که برود و قیام کند و بعد از مدتی درخواست کرد که برادرش نیز او را همراهی کند.

امام جمعه خمین اظهارکرد:  این موضوع براساس فرمایش امام(ره)، نقش فرد در اندیشه سیاسی ایشان در به ثمر رساندن انقلاب را نشان می دهد  و ایشان در حیات سیاسی خود به این آیه عمل کردند و تکلیف محوری در رأس عمل قراردارد.

وی اذعان کرد: با توجه به این امر آن چه مهم است این است که قیام خالصانه برای خدا باشد  و تعداد نفرات نقش اصلی ندارد و هر قیام نیاز به سه عنصر خلوص نیت، رهبر و فکر و برنامه دارد و حرکت و انقلاب هایی که برای خدا نباشد و برخاسته از هوس ها و کسب ثروت باشدبه جایی نمی رسد.

حجت الاسلام حسینی پور تصریح کرد: اگر انقاب همراه با فکر و برنامه جامع نباشد و یا رهبر الهی همراه و مصاحب با انقلابیون نباشد به نتیجه ای نمی رسد و بقا نخواهدداشت.

امام جمعه خمین در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به و ضعیت کنونی نظام و کشور  به لحاظ توانمندی و قدرت گفت: امروز نظام در اوج قدرت است و می توان گفت شاید در هیچ برهه ای از زمان به این اندازه قدرتمند نبوده است، چون زمام امور در دست ولی فقیه است.

وی افزود: امروزه اگر ترامپ شرط و شروط برای ایران دارد به دلیل این است که آمریکا بدهی های بسیاری دارد  و با این کار قصد کم کردن بدهی ها را دارد و موضوع مهم مقتدر بودن نظام جمهوری اسلامی ایران را درک کرده است.

حجت الاسلام حسینی پور به موضوع مهم سبک زندگی اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: مسأله سبک زندگی اسلامی از مسائل مهم است که باید توجه بیشتری به آن شود به ویژه جوانان و نسل جدید را آگاهی داد و همچنین در مسائل فرهنگی با جدیت برنامه ریزی و کار شود و به منظور موفق شدن در این امر هر فرد باید از خود شروع کندو مطالعه در سبک زندگی امام(ره) بستر مناسبی برای ترویج سبک زندگی اسلامی است.

وی اضافه کرد: به منظور بالا بردن جایگاه شخص، عواملی مانند ایمان به خدا، احاطه علمی، عمل کردن و در میدان و صحنه وارد شدن  و نشر معارف،  اهمیت دارند.

امام جمعه خمین در پایان خاطرنشان کرد: سپاه در میدان عمل در زمینه های مختلف موفق بوده و حتی می توان گفت در دنیا نیز خوش درخشیده است.

ارسال نظرات