معاون آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز با اعلام برنامه های تابستانی این بنیاد از برگزاری دوره کوتاه مدت معارف مهدوی ویژه عموم علاقمندان در نیمه مرداد ماه در مصلی یا کانون های مساجد استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۶۹۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سید محسن امینی، معاون آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز با اشاره به علت نبود عمق، دامنه حضور و تاثیرگذاری برنامه های مهدوی در ایام فراغت کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: واقعیت آن است که در جامعه ما هنوز که هنوز است بسیاری از افرادی که می توانند در گستره مهدویت فعال باشند، دغدغه فعالیت در این حوزه را به معنای واقعی ندارند.

 میزبانی کانون های مساجد از دوره کوتاه مدت معارف مهدوی

وی ادامه داد: مباحث مهدوی، دارای موضوعاتی اساسی و ریشه ای بوده و طبیعتا نیازمند آن است که بتوانیم به صورت دقیق این موضوعات را ارایه کنیم. با این وجود حرکت در این مسیر در شرایطی است که دشمن با تمام اعوان و انصار خود مقابل ما ایستاده و برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت دارد و حمایت هم می شود.

امینی تصریح کرد: ما با نیروی محدودی که داریم در مقابل آنها ایستاده ایم و با وجودی که نیروی چندانی به لحاظ امکانات در اختیار نداریم و کند پیش می رویم اما به نسبت گذشته فعالیت ها بهتر شده و موج های موثری راه می افتد که تاثیر بسزایی دارند مثل اجرای طرح «سه شنبه های مهدوی» و «مهر مهدوی».

معاون آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز در مورد برنامه های این مجموعه در ایام تابستان، گفت: امسال برای رده های مختلف سنی در ایام تابستان برنامه تدارک دیده ایم و این فعالیت ها تا نزدیک عید سعید غدیر ادامه دارد و شامل 10 جلسه دوساعته برای کودکان پنج تا هفت ساله می شود که در قالب آن مباحث مختلف مهدوی با زبان کودکانه توسط مربیان مهدوی ارائه و از روش هایی نظیر، شعر، بازی، کاردستی این مفاهیم برای کودک مطرح می شود.

امینی تاکید کرد: همزمان با دوره ای که برای کودکان برگزار می شود، برای مادران آنها نیز دوره های مهدویت را تدارک دیده ایم که شامل مباحثی نظیر روش های انتقال معارف مهدوی به کودک و آموزش سبک زندگی مهدوی می شود. این دوره نیز به صورت کشوری و در قالب ۲۰ ساعت انجام می شود و اکنون در سطح استان البرز با همکاری دو تن از مربیان در حال اجرا است.

وی در ادامه به برگزاری دوره ای با عنوان «نقد مدعیان دروغین» اشاره کرد و افزود: در این دوره که ویژه اساتید و طلاب و مربیان بود 6 جلسه کارگاهی، ویژه اساتید و طلاب و مربیان با تدریس حجت الاسلام شهبازیان برگزار شد. اکنون نیز در حال برنامه ریزی دوره کوتاه مدت معارف مهدوی هستیم که نیمه اول مردادماه برگزار می شود و ویژه عموم است.

امینی ابراز کرد: این دوره قرار است در مصلی کرج یا کانون های مساجد طی هشت جلسه برگزار شود. در پایان این دوره و پس از برگزاری آزمون، گواهی پایان دوره به مخاطبان ارائه می شود، پس از این دوره کسانی که بخواهند برای کودکان و نوجوانان فعالیت مهدوی داشته باشند طی ۲۴ساعت آموزشی، دوره ای جداگانه برای رده سنی ابتدایی و متوسطه دارند که در این دوره انتقال مفاهیم، مخاطب شناسی و ... ارایه می شود و پس از برگزاری آزمون و مصاحبه و کارگاه عملی، مربیان اعزام می شوند.

معاون آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز با اشاره به دیگر برنامه های تابستانی این بنیاد، خاطرنشان کرد: ما برای مربیان خودمان هم که سال های گذشته آموزش دیده اند، هر سال دوره های توامندسازی در تابستان برگزار می کنیم تا مباحث علمی تر و به روزتر را دریافت کنند. این دوره ۱۸ ساعت برنامه شامل روان شناسی رشد، فضای مجازی، مخاطب شناسی کودک و نوجوان و ارایه روش ها و قالب های نو در ارایه مباحث و مفاهیم مهدوی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها