عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از عدم تشکیل جلسات شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۰۳۴۶۹۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباسعلی پوربافرانی در گفت ‌و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت معیشتی خانوارها، گفت:از ابتدای تشکیل مجلس شورای اسلامی با وجود اینکه نمایندگان ناظر مجلس در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی انتخاب شده اند؛ اما جلسات این شورا تشکیل نشده است. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:رسیدگی به وضعیت معیشت، حقوق و دستمزد خانوارها از موضوعات اصلی و مهم می تواند باشد که در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم نایین، خور، بیابانک درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی های اخیر گفت: نرخ رسمی تورم در کشور یک رقمی اعلام می شود و دستمزدها براساس آن با رشد سالانه روبرو می شود؛ اما روندی صعودی نرخ ارز که باعث آشفتگی بازارها شده، توان خانوارها را برای تامین معیشت با چالش جدی روبرو کرده است.

تصمیمات عجولانه مانع تنظیم بازار

پوربافرانی تصریح کرد:در حالی افزایش قیمت ارز روی سطح معیشت خانوارها تاثیرگذار بوده که پیش بینی برای تقویت درآمد خانوارها برای جبران گرانی های ناشی از افزایش نرخ دلار صورت نگرفته است.اگر اکثریت مردم در سال گذشته می توانستند با درآمد محدود خود حدود نیمی از مایحتاج زندگی را تامین کنند اما گرانی ها اخیر و روند صعودی اجاره بهای مسکن شرایط را برای خانوارها از لحاظ اقتصادی دشوارتر کرده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی یادآور شد:در حوزه مدیریت بازار ارز و تنظیم بازار باید از اتخاذ تصمیمات عجولانه خودداری کرد در این راستا باید تصمیمات باید با هماهنگی بیشتری اتخاذ شود./

پایان پیام

 
ارسال نظرات