سرپرست اداره جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد
سرپرست اداره جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به تولید پیله کرم ابریشم برای نخستین بار در نهاوند گفت: ن طرح با برگزاری دوره آموزشی و راهنمایی لازم برای سه نفر از جوانان جویای فرصت شغلی جدید در روستاهای چولک، نثار و حومه شهر با حمایت امور دام صورت گرفت.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۰۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

تولید پیله کرم ابریشم برای نخستین بار در نهاوندحسین خردمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: با پیگیری‌ها و تلاش اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان در اجرای طرح‌های جدید و نو با توجه به ظرفیت و پتانسیل شهرستان تولید و پروش کرم ابریشم، نوغانداری طی برگزاری کلاس و دوره آموزشی و پیگیری‌های کارشناسان امور دام شهرستان به سرانجام رسید.

وی افزود: این طرح با برگزاری دوره آموزشی و راهنمایی لازم برای سه نفر از جوانان جویای فرصت شغلی جدید در روستاهای چولک، نثار و حومه شهر با حمایت امور دام و در اختیار قرار دادن یک قاب در مرحله اول که شامل  25 هزار تخم کرم ابریشم  است، شروع شد که دوره پرورش کامل آن 45 روز و هر قاب در پایان کار 30 الی 40 کیلو پیله تولید کردند.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به تولید پیله کرم ابریشم برای نخستین بار در نهاوند تصریح کرد: هر کیلو از این پیله‌ها به صورت کاملاً تضمینی توسط جهاد کشاورزی استان با قیمت 35 هزار تومان خریداری می‌شود.

وی اظهار داشت: از آنجا که پیله کرم ابریشم تامین کننده مواد اولیه صنایع نساجی، قالی‌بافی و کاربرد فراوانی در علوم پزشکی و  مخابرات دارد جا دارد که به آن حتی برای احیاء دوباره صنعت قالی بافی در شهرستان که به فراموشی سپرده شده است توجه ویژه شود.

خردمند بیان داشت: تنها و مهمترین مشکل این طرح و صنعت در شهرستان کمبود و عدم وجود توتستان در سطح شهرستان است که با تلاش و پیگیری اداره بهبود تولیدات دامی از استان موافقت معاونت محترم بهبود تولیدات دامی برای در اختیار قرار دادن نهال توت یارانه‌دار را کسب کردند.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: علاقه‌مندان به این صنعت  نو و پر سود می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی اداره امور دام و ارائه درخواست خود، راهنمایی و آموزش لازم و گذراندن دوره همچنین معرفی برای در اختیار دادن نهال یارانه‌دار به همراه قاب تخم کرم ابریشم دریافت کنند.

وی گفت: توسعه و توجه و استقبال از صنعت نوغانداری در سطح شهر و روستا در شهرستان نهاوند اشتغالزایی خوبی را  در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات