پیکر مطهرشهید تازه تفحص شده، حسن قوچ اسماعیلی بعد از 34 سال مفقودالاثری به آغوش خانواده اش در زاهدان بازگشت.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۲۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار حمزه دهقان نماینده کمیته  جستجو مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس شهدا برای پاسداری از ارزش ها و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس امام(ره) و انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و خالصانه و شجاعانه در برابر دشمنان ایستادند.
 
وی با تاکید بر این مطلب که دوران هشت ساله دفاع مقدس دارای درس‌ها و عبرت‌های فراوانی از جمله ایستادگی و مقاومت برای دفاع از ارزش‌های اسلامی بود. افزود: پیکر پاک شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، حسن قوچ اسماعیلی بعد از 34 سال مفقود الاثری به آغوش خانواده اش در زاهدان بازگشت .
 
دهقان با اشاره به این مطلب که این شهید مطهر در سال 1363 در حوالی دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است، اظهارداشت:  این شهید مطهر جزء شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس است.
 
این مسئول، افزود: بعد از دوران جنگ تحمیلی بیش از 40 هزار شهید تفحص شده اند که حداقل 10 درصد از آنها با آزمایش DNA شناسایی می شوند.

دهقان بیان کرد: پیکر مطهرشهید تازه تفحص شده، حسن قوچ اسماعیلی بعد از ۳۴ سال مفقودالاثری به آغوش خانواده اش در زاهدان بازگشت.
 
گفتنی است شناسایی این شهید هم از طریق آزمایش DNA صورت گرفته است.
ارسال نظرات