خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان خبر داد
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان از اجرای ۲۵۰ برنامه در سطح پایگاه‌ها با هدف بهبود پوشش بانوان و صیانت از حقوق شهروندی طی هفته عفاف و حجاب در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۳۴
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱

اجرای ۲۵۰ برنامه طی هفته عفاف و حجاب در همدانشهلا شیخ‌علیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با اشاره به شعار این هفته با عنوان «جاودانه باد قیام خونین گوهرشاد عظیم‌ترین و مظلومانه‌ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب خطی که با خون گرفتیم»، اظهار داشت: امروز خانواده در رسانه‌ها مورد هجمه دشمن قرار گرفته است.

وی گفت: در ۲۱ تیر ۱۳۱۴ صدها نفر از مردم در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند و امروزه آحاد ملت شریف ایران به تأسی از دین خدا و پیامبر گرامی اسلام و امامان(ع) در پاسداشت این حادثه بزرگ به دفاع از عفاف و حجاب و تکریم شهدای این حادثه می‌پردازند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه دشمنان اسلام همواره در صدد ضربه زدن به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی هستند، تأکید کرد :هجمه‌های فرهنگی بیش از دو دهه علیه ملت ایران تحت عنوان شبیخون فرهنگی و براندازی نظام فرهنگی وارد شده و در فتنه ۸۸ که بزرگ‌ترین فتنه امت اسلام بود نمایان شد.

وی بیان کرد: همزمان با هفته عفاف و حجاب تمام دستگاه‌های استان گرد هم آمده‌ایم که دستورالعمل وزارت کشور در خصوص صیانت از ارزش‌های ملت را به صورت جدی عملیاتی کنیم.

شیخ‌علیان در خصوص هدف از برگزاری اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب، تصریح کرد: هدف از برگزاری اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب تحکیم بنیان خانواده است.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی این هفته ادامه داد: بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان حدود ۲۵۰ برنامه در سطح پایگاه‌ها با هدف بهبود پوشش بانوان و صیانت از حقوق شهروندی برگزار می‌کند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل تدوین و ترویج منشور عفاف و حجاب، آموزش و اقناع سازی، ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره‌ای، فضاسازی و تبلیغات، حمایت از آثار و محصولات فرهنگی، تشویق و ترغیب بر رعایت عفاف و حجاب است.

وی گفت: بدیهی است که برای رسیدن به این اهداف نیازمند به شرکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه‌ها است که باید به صورت مستمر و هدفمند باشد چراکه حجاب از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی اجتماعی است.

شیخ علیان با بیان اینکه راهکارهای عفاف و حجاب اولویت قرار دادن این موضوع است، افزود: اولویت قرار دادن موضوع عفاف و حجاب در برنامه دستگاه‌های اجرایی کشور، ابلاغ روش‌های اجرایی و تعیین ضوابط روشن در نوع لباس و پوشش افراد در بخش‌های رسمی و اداری کشور از جمله راهکارها است.

وی عنوان کرد: برگزاری میزگردهای تخصصی در خصوص واقعه کشف حجاب، نمایشگاه‌های عرضه محصولات عفاف و حجاب و کتاب و پوستر با موضوع عفاف زن، نشست‌های عفاف و حجاب و پرسش و پاسخ در بقاع متبرکه و بوستان‌های سطح شهر و برگزاری جشنواره عروسک‌های محجبه از جمله برنامه‌های این هفته است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان یادآور شد: تبلیغات محیطی با پوسترهای تبیینی و اقناعی در فضاهای محیطی و تلویزیون‌های شهری، ایجاد زمینه مشارکت عموم مردم برای حضور در تجمعات بزرگ مردمی، اهداء گل به افراد محجبه و غیرمحجبه در راستای اجرای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل مراکز مشاوره و تبیین مفاهیم عفاف و حجاب در روز تجمع مردمی عفاف و حجاب نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به برگزاری میز مشاوره، پاسخ به سؤالات و شبهات در حوزه عفاف و حجاب ویژه بانوان طی هفته عفاف و حجاب  تصریح کرد: ایجاد ایستگاه‌های مطالعه و مسابقه و سرگرمی با موضوع عفاف و حجاب در روز تجمع ملی مدافعان حریم خانواده ، تجلیل و تقدیر از فعالان حوزه عفاف و حجاب، تولید و ارسال پیامک های تبیینی و تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده بسیج از قبیل معاونت‌ها، اقشار و حلقات صالحین و سایر مراکز فرهنگی بسیج نیز از دیگر اقدامات است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات