خبرهای داغ:
مدیر کل بهزیستی استان قزوین:

تبیین برنامه های هفته بهزیستی/46برنامه در هفته بهزیستی اجرایی می شود

وارثی عنوان کرد: ۴۶ برنامه در هفته بهزیستی اجرا می شود که ۵۰ درصد این برنامه ها در شهرستان قزوین می باشد.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۸۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری که به همراه معاونین این اداره کل با اصحاب رسانه در مرکز شیرخوارگاه آمنه خاتون برگزار شد بیان کرد: رسانه ها، سفیران اجتماعی هستند که پلی ارتباطی را بین سازمان ها و دستگاه ها با مردم ایجاد کرده اند.
 
وی گفت: در تقسیم کار ملی به بسیاری از برنامه هایی که سازمانتعری کرده توجه نمی شود و این در حالی است که ما در تمام آسیب های اجتماعی شامل پیشگیری از معلولیت ها، موضوعات قبل از ازدواج و غیره حضور داشته و همیشه مظلوم بوده ایم.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: کار ما بسیار تخصصی است و هر حوزه بسیار وسیع بوده و از همین رو فعالیت های بهزیستی با سایر دستگاه ها متفاوت است.
 
وارثی عنوان کرد: از ۲۱ تا ۲۷ تیرماه روز بهزیستی نامگذاری شده و در همین راستا برنامه های متنوعی از سوی لین اداره کل طراحی و اجرا می شود و اهالی بهزیستی با کمترین حقوق و بیشترین فعالیت به عنوان پمپ های امید جامعه محسوب می شوند.
 
وی افزود: آسیب های اجتماعی از نظر تکثر در حال افزایش است و این موضوع خاص کشور ایران نیست بلکه در کل دنیا وضع همین گونه است.
 
مدیر کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه بُردار گروه های آسیب پذیر روز به روز به سمت سنین جوانتر می رود و سانه ها می توانند بعنوان یک منبع آفرینش پویایی عمل کنند و می توانند به عنوان مولدین زندگی در جامعه بوده و در کنترل آسیبهای اجتماعی، آرامش را برای جامعه فراهم کنند.
 
وارثی خاطرنشان کرد: یقیقنا نقش رسانه ها در فضای امروزی بسیار بارز است هرجا رسانه به عنوان یک بازوی توانمند در کنار دستگاه ها بوده توانسته مشکلات را تا حد بسیار بالایی کاهش دهد.
 
مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: ۸۰ درصد مشکلات ما در بخش آسیب های اجتماعی است و سه ضلع رسانه ها، مردم و دولت در توسعه سلامت اجتماعی، نقش اساسی را ایجاد می کنند و دولت به تنهایی قادر نیست مشکلات را حل کند مگر اینکه رسانه ها و مردم نیز در کنار دولت حضور داشته باشند.
 
وارثی اضافه کرد: اگر بخواهیم آسیبهای اجتماعی را کنترل کنیم یقینا رسانه ها می توانند در آگاه سازی جامعه نقش اصلی را ایفا کنند. رسانه ها در سطح اول پیشگیری قرار دارند. 
 
وی ادامه داد: نکته ای که برای ما همیشه مورد توجه بوده آمار بر اساس شاخص ها است و طبق سند ۱۴۰۰ دولت مکلف است برای تحقق و توسعه خدمات اجتماعی در برنامه ششم، متعهد به برنامه هایی که تعیین کرده باشد.
 
مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: عملکرد این اداره کل طی سال گذشته شامل افزایش مستمری دهک های پایین، افزایش ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال مددجویان، تامین مسکن نیازمندان، افزایش حمایت بیماران مبتلا به اعتیاد، افزایش حمایت کودکان تحت پوشش تغذیه ای، افزایش حمایت از کودکان بی سرپرست در موسسات و خانواده ها،
سی بی ار شهری و روستایی به طور ۱۰۰ درصد می باشد. 
 
وارثی ادامه داد: تامین وسایل کمک حرکتی و توانبخشی با ۲۰ درصد رشد، کنترل افزایش طلاق و حمایت از معلولین از برنامه های مهم ما بوده است.
 
وی ضمن اشاره به برنامه های این هفته یادآور شد: ۴۶ برنامه در هفته بهزیستی اجرا می شود که ۵۰ درصد این برنامه ها در شهرستان قزوین می باشد.
 
مدیر کل بهزیستی استان قزوین مطرح کرد: بیش از ۲۶ طرح در ۴ حوزه عملیاتی انجام خواهیم داد که مهمترین آنها بحث سامانه طلاق است. همچنین در توسعه مراکز توانبخشی در قزوین نیز برنامه هایی برای مددجویان ارائه خواهیم داد.
 
وارثی اظهار کرد: در حوزه پیشگیری، افتتاح هفتمین مرکز ژنتیک در استان، مرکز اورژانس اجتماعی در اقبالیه، مرکز نگهداری سالمندان، مرکز نگهداری نوجوانان و تهیه مسکن مددجویان از دیگر برنامه های این هفته می باشد. 
 
وی گفت: همچنین کلنگ تاسیس شیرخوارگاه و کلینیک های تخصصی مرکز مشیز با اعتبار بیش از ۵ میلیارد تومان، تحویل۱۷ واحد مسکونی در شهرستان شال و به طور کامل ۵۲ واحد مسکونی در کل استان، همایش روز دختر با محوریت طرح موضوعات اجتماعی نیز از برنامه های هفته بهزیستی می باشد که توسط این اداره کل انجام می شود.
 
مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: دولت به تنهایی قادر به پاسخگویی نیاز جامعه معلولین و مددجویان بهزیستی نیست و باید از محل درآمدهای مردمی و شهری از معلولین حمایت کند.
 
وی در پایان ضمن اشاره به کودکان کار اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد کسانی که سرچهارراهها می ایستند نیاز اقتصادی ندارند بلکه این یک عادت بدی است که در خانواده های  آنها وجود دارد و درصد بالایی از آنها از اتباع خارجی هستند.
 
وارثی اشاره کرد: بضاعت اعتباری ما متناسب با شتاب اجتماعی نیست و تاکید جدی و سکّان داری رسیدگی به آسیب های اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری انجام شده و همه دستگاهها را موظف به انجام این کار کرده است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار