خبرهای داغ:
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین خبر داد:
رحمانی گفت: عمده تماس های ما در رابطه با کودک آزاری بوده و در این زمینه هزار و ۱۹۹ تماس منجربه بازدید و ورود ما به محل شده است و جمعا به غیر از آوج، هفت مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر استان وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۸۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، بهاره رحمانی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان قزوین که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد بیان کرد: 
در حوزه اجتماعی، در درجه اول حمایت از زنان سرپرست خانوار برای ما حائز اهمیت است زیرا بتوانیم آنها را به درجه ای از توانمندسازی برسانیم که بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.
 
وی گفت: همچنین پرداخت هزینه ۱۰۰ هزار تومانی بابت هر کودک به خانواده های چند قلو که تنها محل تامین این اعتبارات دولتی است و تنها هفت ماه از سال این هزینه ها تامین می شود.
 
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: پرداخت وام به روستاییان و ارائه آموزش های لازم برای ایجاد اشتغال از دیگر فعالیت های این حوزه است.
 
رحمانی عنوان کرد: در بحث امور اجتماع محور، امسال طرح فقر زدایی محله که همکاران از طریق کمک های NGO ها و با کمک افراد تاثیر گذار مشکلات محله پیگیری شده و آنها را با طرح برنامه های کارشناسی رفع می کنیم.
 
وی افزود: دفتر شبه خانواده که حمایت از کودکان بی سرپرست، رشد بسیار خوبی در پذیرش این دست از کودکان داشتیم که به خانواده پدری یا مادری سپرده می شوند و ۳۷۰ هزار تومان هزینه هرماه بابت نگهداری ابن کودکان به خانواده ها پرداخت می شود.
 
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: در دفتر امور آسیب دیدگان
سعی می کنیم هر ساله برنام جدید داشته باشیم و حمایت از زنان و دختران فراری در اولویت است.
 
رحمانی مطرح کرد: بحث مرکز ندای مهر که وظیفه اش حمایت از دختران فراری است که به این افراد خدمات مالی و اجتماعی می دهیم و همچنین خانه امن که زنان خشونت دیده مورد حمایت می باشند.
 
وی اضافه کرد: در بحث سامانه طلاق که با همکاری استانداری، دادگستری، آموزش و پرورش و شورای شهر انجام شد، اعتباراتی جذب شد و فعالیت های علمی و یکسان در آن انجام می شود.
 
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین دو سال پیش خانه خورشید برای خدمات دهی به کودکان کار تاسبس شد و ۱۱ دستگاه متعهد هستند که باید در این امر ورود داشته باشند و بهزیستی یکی از این دستگاهها می باشد. 
 
رحمانی تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ درصد کودکان خیابانی اتباع خارجی هستند و زنجیره خانواده آنها بسیار قوی می باشد و این کودکان فقط برای درآمدزایی کودک کار محسوب می شوند و دچار هیچ مشکلی از جانب خانواده نیستند.
 
وی عنوان کرد: همزمان با هفته بهزیستی و جهت سلامت روانی اجتماعی دختران، همزمان با روز دختر همایش هایی در سراسر استان خواهیم داشت.
 
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: در بحث اورژانس اجتماعی رشد صد در صدی داشتیم و خوشبختانه موفق شدیم در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اورژانس اجتماعی را راه اندازی کنیم و
هدف ما شناسایی افراد در حوزه آسیبهای اجتماعی است.
 
رحمانی بیان کرد: عمده تماس های ما در رابطه با کودک آزاری بوده و در این زمینه هزار و ۱۹۹ تماس منجربه بازدید و ورود ما به محل شده است و جمعا به غیر از آوج، هفت مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر استان وجود دارد.
 
وی ضمن اشاره به فعالیت مهاد کودک گفت: ۱۱۸ دفتر مهد کودک در استان وجود دارد که حدود ۶ هزار کودک تحت پوشش خدمات ما هستند. در بحث مناطق روستایی و حاشیه ایی نیز با همکاری شبکه سلامت روزی یک وعده غذای گرم به کودکان مناطق محروم داده می شود. 
 
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین خاطر نشان کرد: مهاد کودک امسال برای دومین بار بنا به امکانات و فضای موجود و نیروی انسانی ستاره بندی می شوند و بر حسب درجه مهد کودک، هزینه از والدین دریافت می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها