سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: به واسطه قابلیت‌ها افق ۲۰۲۰ استان اردبیل معرفی این استان به عنوان قله گردشگری کشور است و در نظر داریم اردبیل را به عنوان شهر جشنواره ها، نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فرهنگی کشور معرفی کنیم.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۳۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

اردبیل را به عنوان شهر جشنواره ها، نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی کشور معرفی می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبلی، نادر فلاح در مراسم افتتاح سیزدهمین جشنواره ملی آش نیر به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر با هدف نشاط آفرینی و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان نیر و استان اردبیل اشاره کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل با بیان اینکه رویکرد مسئولان استانی به حوزه گردشگری را مثبت عنوان کرد و افزود: حمایت مسئولان از برنامه های این حوزه قابل توجه است، اضافه کرد: در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل قابلیت های کم نظیری دارد.

فلاحی متذکر شد: به واسطه قابلیت ها افق 2020 استان اردبیل معرفی این استان به عنوان قله گردشگری کشور است و در نظر داریم اردبیل را به عنوان شهر جشنواره ها، نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی کشور معرفی کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: اردبیل به عنوان ییلاق ایران زمین شناخته می شود و برنامه هایی برای احیای گردشگری این استان در نیمه دوم سال عملیاتی خواهد شد.

به گفته فلاحی جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر با حضور 15 استان برگزار شده و به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری غذا 70 غرفه تدارک دیده شده است.

در این مراسم معاون سیاسی اجتماعی استانداری اردبیل نیز به ضرورت تعریف جشنواره های رویدادمحور در شهرهای استان تاکید کرد و خواستار ثبت جشنواره آـش و غذاهای سنتی نیر در تقویم سالانه رویدادهای فرهنگی این شهرستان شد.

علی نواداد با بیان اینکه رویدادهایی از این دست فرصت جذب سرمایه گذاران را فراهم می سازد، ادامه داد: انتظار می رود مسئولان شهرستانی نیز از فرصت جشنواره ها حداکثر استفاده را برده و نسبت به جذب مشارکت بخش خصوصی و تقویت تاسیسات گردشگری اقدام کنند.

 وی با تاکید به اینکه گردشگری محور نخست توسعه استان است، متذکر شد: به ویژه رونق گردشگری در نیمه دوم سال و فصول پاییز و زمستان مورد تاکید بوده و به عنوان مثال احداث چهار پیست اسکی در دستور کار است.

همچنین نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز به ضرورت تعریف رویدادهای فرهنگی جهت رونق گردشگری مناطق تاکید کرد.

محمد فیضی افزود: جشنواره هایی از جمله جشنواره آش نیر می تواند نسبت به معرفی قابلیت های گردشگری مناطق تاثیر مثبت داشته و زمینه جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی را فراهم سازد.

ارسال نظرات