خبرهای داغ:
مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: بار اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان بر دوش جامعه زنان است و لازم است مؤمنین تلاش گسترده ای در ترویج و صیانت از ارزش های اسلامی داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۶۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

عفت دیابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، به مناسبت نامگذاری بیست و یکم تیرماه به نام روز ملی عفاف و حجاب ضمن تأکید بر اهتمام همگان بر این امر مهم اظهار کرد: حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از مؤکدات آیات و روایات معصومین است و این فریضه الهی موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخیص و ارزشگذاری به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم شخصیت انسانی آنان می شود.

وی افزود:  حجاب و عفاف ودیعه ای مقدس و موهبتی الهی است که انقلاب شکوهمند اسلامی آن را به زنان بازگرداند تا به داشتن آن ببالند و  دوشادوش مردان برای تحقق جامعه ای فاطمی در راستای نیل به دولتی مهدوی تلاشی مقدس را از خود نشان دهند.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام اسلامی تلاش برای تغییر سبک زندگی بانوان ایرانی در موضوع عفاف و حجاب و عادی شدن فرهنگ غربی از طریق شبکه های ماهواره ای و سایر تبلیغات است که باعث از هم پاشیدگی نهاد خانواده و سست شدن پایه های اعتقادی می شود.

دیابی بیان کرد: بدخواهان نظام در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند.

وی افزود: دفاع از فرهنگ فاطمی و تبیین آثار مثبت آن به عنوان مترقی ترین و متعالی  ترین طرح برای حضور اجتماعی زنان و به عنوان تنها نسخه شفابخش برای زن امروز از رسالت های مهم فرهنگ فاطمی است که با توجه به اهمیت مسئله و تمرکز دشمن بر این مهم، صاحبان فکر و اندیشه و اربابان، خود باید بیش از گذشته این فرهنگ را به انسان امروز عرضه کنند.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان تصریح کرد: دیروز مردم مسلمان ما در واقعه گوهرشاد با خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه رسانه ها، ماهواره ها و فضای مجازی، معرفت دینی و تفکر اسلامی سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ماست.

دیابی گفت: ما زنان ایران اسلامی، امروز به عنوان سنگربان ارزش های اسلامی در برابر وضع جاهلی دنیای غرب با پاسداری از حریم حجاب به عنوان دژ امنیت زن و پیشتاز در میادین علم و فرهنگ و سیاست از حصار مستحکم فرهنگ اسلامی حفاظت کرده و از سازمان های فرهنگی، رسانه ای، دستگاه های تربیتی و ارشادی می خواهیم در جهت شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف برنامه ریزی و از نفوذ فرهنگ مبتذل غرب جلوگیری کنند تا جوانان پاک و انقلابی  ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی اجتماع را به محیط کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین کنند.

وی خطاب به مسئولان دستگاه های فرهنگی گفت: مسئولان دستگاه های فرهنگی حفظ و صیانت از حریم خانواده را محور کار دستگاه ها و ادارات به صورت پیگیر و اثربخش قرار دهند و نقش نظارتی خود را بر دستگاه های اجرایی تحت پوشش را حفظ کنند.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم به دنبال اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در حوزه حفظ و صیانت از فرهنگ غنی عفاف و حجاب در جامعه باشند.

دیابی با بیان اینکه رسانه ها و صدا و سیما نیز ضمن تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و فلسفه پوشش نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه تلاش کنند، تصریح کرد: صدا و سیما باید دانشگاه عمومی باشد، رسالت اصلی اش را که تربیت انسان ها است فراموش نکند و در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت های مردمی و غیردولتی استفاده کند.

وی افزود: از کلیه مراکز و نهادهای فرهنگی خصوصا روحانیت معزز انتظار می رود در جهت فراگیر شدن بحث عفاف و حجاب که نماینگر جامعه دینی است؛ تلاش بیشتری مبذول دارند.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: صیانت از حریم اخلاقی جامعه مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر است و بی شک بار اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان بر دوش جامعه زنان است و لازم است مؤمنین تلاش گسترده ای در ترویج و صیانت از ارزش های اسلامی داشته باشند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها