فرماندار شاهرود:

یکی از اولویت‌های دولت برای جبران کم آبی استفاده از پساب تسویه خانه هاست

فرماندار شاهرود گفت: یکی از اولویت‌های دولت برای جبران کم آبی استفاده از پساب تسویه خانه هاست که هم در مصرف بهینه آب و هم در توجه به حفظ محیط زیست و بهداشت نقش تعیین کننده‌ای دارد.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۶۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد کرم محمدی در نشست کمیته برنامه ریزی شاهرود در سرسرای ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان در سخنانی اظهار کرد: از آنجایی که ۹۰ درصد اعتبارات کشور به صورت ملی توزیع می‌شود، باید با هم افزایی و پیگیری در سطوح استانی و ملی در جذب این اعتبارات تلاش کرد.
وی توجه به موضوع کم آبی در پی خشکسالی‌های پیاپی را نیاز ضروری کشور دانست افزود: بین ۸۵ تا ۹۵ درصد آب سفره‌های زیرزمینی کشور برای مصرف در بخش کشاورزی بیرون کشیده شده و اکنون باید عملیات آبخیزداری و احیای حوزه‌های آبریز و بازیافت آب از طریق ایجاد تسویه خانه فاضلاب را در اولویت کار‌ها قرار داد.
معاون استاندار سمنان از مدیر آبفای شهری شاهرود پیگیری سریع‌تر برای احداث تسویه خانه فاضلاب را خواستار شده و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دولت برای جبران کم آبی استفاده از پساب تسویه خانه هاست که هم در مصرف بهینه آب و هم در توجه به حفظ محیط زیست و بهداشت نقش تعیین کننده‌ای دارد.
وی ادامه داد: آب مورد نیاز مردم شهر شاهرود در ساعت‌های اوج مصرف ۷۸۵ لیتر بر ثانیه است، اما دبی قابل استحصال چاه‌های آب این شهر ۶۰۵ لیتر بر ثانیه بوده و با کاهش ۱۸۰ لیتر بر ثانیه رو به رو است.
محمدی با بیان اینکه پارسال ۱۲ میلیون و ۷۹۶ هزار متر مکعب آب در شاهرود تولید شد در حالی که این رقم در سال ۹۵، ۱۳ میلیون و ۱۵۵ هزار متر مکعب بود گفت: هفت حلقه از چاه‌های این شهر دارای عمق بیش از ۳۰۰ متر و باقی چاه‌ها نیز بیش از ۲۵۰ متر عمق دارند.
لازم به ذکر است: حدود ۲۲.۵ درصدی آب در شاهرود هدر می‌رود. آب آشامیدنی جمعیت ۱۷۳ هزار و ۷۳۴ نفری شاهرود و رودیان از یک محل تأمین می‌شود.۳۲ حلقه چاه و ۲ رشته قنات آب مورد نیاز این منطقه را تأمین می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار