خبرهای داغ:
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی خبر داد

دریافت ۳۶۶ چکیده در همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی از دریافت ۳۶۶ چکیده مقاله در نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۸۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
دریافت ۳۶۶ چکیده در همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام محمود کاویانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به برگزاری دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی اظهار کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، دانشگاه مذاهب اسلامی، مرکز تحقیقات زن و خانواده، دانشگاه ادیان و مذاهب، حوزه علمیه خواهران و... از جمله نهاد‌هایی هستند که در برگزاری این همایش همکاری دارند.

وی از برگزاری نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) خبر داد و افزود: این همایش روز ۲۴ تیرماه در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با حضور دانش پژوهان، طلاب و محققان شیعه و اهل سنت و با سخنرانی آیت‌الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طبیه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی با اشاره به محور‌های این همایش گفت: اصول حاکم، حضور علمی آموزشی زنان در اجتماع، حضور اجتماعی زنان در عرصه‌های نوین، اشتغال و مدیریت اجتماعی زنان، وظایف جامعه و حکومت در قبال خانواده، اسناد بین‌الملل و ملی در حوزه زن و خانواده از منظر فقه مذاهب، آسیب‌ها و راهکار‌ها و جریان‌های فکری معاصر جهان اسلام در حوزه زن و خانواده از جمله محور‌های این همایش است.

وی با بیان اینکه پوستر فراخوان این همایش به هفت زبان دنیا مانند عربی، انگلیسی، فرانسه، چینی، روسی و اردو ترجمه شده است گفت: با نمایندگان جامعة المصطفی العالمیه برای مشارکت در برگزاری همایش مذاکراتی صورت گرفته است.

کاویانی با اشاره به تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش عنوان کرد: ۳۶۶ چکیده مقاله دریافت شده که از این تعداد ۲۹۵ مقاله ارزیابی شدند و ۲۷ مقاله ممتاز شناخته شد و سه نفر موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

وی از برگزاری دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی روز ۲۴ تیر ماه امسال خبر داد و افزود: در این همایش طلاب، اساتید، اندیشمندان و محققان حضور دارند و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به ایراد سخنرانی می‌پردازد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار